Ok. Als die photo etch de banden zijn, zou ik -anders dan Xavier en Erwin- wel degelijk éérst de wielen hebben gespoten en daarna pas de banden. Gebruik je een goeie primer en goede verf, dan komen die banden nooit meer los ook al lijm ze je tegen het geverfde oppervlak aan.
Tijdens de laatste forummeeting hebben Tiger en ik dit beproefd met gelijmde oppervlakten die tegen elkaar werden vastgelijmd met Gator Glue. Met aanzienlijke kracht kreeg ik de onderdelen niet van elkaar. Pas met flinke kracht wel (inclusief vertrokken gezicht). En het was de Gator Glue die uiteindelijk los liet (zat ook nog maar anderhalve uur vast trouwens).
Wat met Gator Glue kan, kan ook met tweecomponentenlijm. Gewoon voorzichtig opbrengen, heel dun laagje is voldoende. Dep je vinger op het oppervlak waar lijm zit alvorens te positioneren, en haal alle lijm er vanaf behalve een dun stickerachtig laagje.
De reden om het zo te doen, is dat je zo beduidend zuiverder het rubber van de banden kunt 'inkleuren' zonder dat je het risico loopt dat die kleur op het oppervlak van het wiel terecht komt. Dit geldt niet zozeer voor de bovenkant van de photo etch, als wel voor de dunne rand. Bovendien scheelt het een grote hoeveelheid tijd in schilderwerken.
Zelfs als je die methode niet zou volgen, zou ik nog eerder een andere weg bewandelen, namelijk die van het afplakken: plak de wielen af met dunne tape, daar waar de photo etch komt. Liever te weinig dan te veel, dus een dun lijntje is voldoende. Na het spuiten van de wielen, trek je de tape er vanaf en plak je de (gespoten) photo etch alsnog rechtstreeks op het plastic.
Pas als ook die methode niet zou worden gevolgd, dán zou ik inderdaad de alles-overspuit-methode gebruiken.
Dan is er nog een vierde optie: je spuit de wielen, verwijdert daarna met een vijl en mesje héél voorzichtig de lijm daar waar de photo etch moet komen, en bevestigt daarna de photo etch.
Iets voor de volgende keer misschien, als je het met me eens bent.