Hoofdsponsor

1/35 German Recovery Vehicle C7P (p) "Klara" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een kleine stap verder inmiddels. in deze stap is het aandrijf gedeelte gemonteerd. Dit gedeelte geeft de rupsbanden de besturing. Dus dat een rupsband sneller kan draaien als de andere waardoor het voertuig van richting verandert. De besturing hiervan ( middels twee poken) moet nog gemonteerd worden. Foto`s zeggen meer als woorden in deze fase denk ik.

attachment.jpg

Met metal gun heb ik alles ingepaint. Lekker met de hand omdat ik dit weer eens heerlijk vind na het airbrushen van het vorige project.

attachment.jpg

Roest heb ik erin gemaakt met revell roestkleur en oranje verf. Alles verdunt met wasbenzine om de kieren in te vullen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Inmiddels is het interieur nu klaar. De stoelen zijn als laatste geplaatst. In totaal 6 stuks.

attachment.jpg

Tijdens de montage bleek dat alles mooi erin past zonder kleerscheuren.

attachment.jpg

In het midden de grote luchthapper voor het luchtfilter en de tandwielkast welke er ook inzit. Ik heb er als gein verder een koffertje bij gemaakt. Dit is een toetsknop uit een oude telefoon. Ook een tas ligt erachter. Deze komt uit de spare box.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het dak...

attachment.jpg

De zijkanten...

attachment.jpg

En het grootste clear part. De voorramen plus de tussen stijlen. Wat opvalt is dat er in de rode cirkels barstjes zitten. Een extra detail van de kit fabrikant?.

attachment.jpg

Denk niet dat die barstjes de bedoeling zijn Ron.
Verder weer een mooie update van de werken. Je kan het recyclen niet laten hé... ;)

Mark

Dank jullie jongens. Het was een lege ruimte en ik vond het wel leuk om er een koffertje plus tas in te brengen. Nu ja als die barstjes er niet zo horen is het een leuke aanvulling denk ik. Lijkt net echt zo :)

Steekt er geen PE in de kit om de roosters in het dak te vervangen? Zou wel een meerwaarde meebrengen gezien die grote luchthapper er achter.

Steekt er geen PE in de kit om de roosters in het dak te vervangen? Zou wel een meerwaarde meebrengen gezien die grote luchthapper er achter.

Nee er is geen PE voorhanden in de kit. Is ook voor mij niet erg. Ik wilde deze kit toch al out of the box maken alhoewel ik er al een beetje van ben afgaan wijken.

je bent al goed van start gegaan ron ;)

veel suc6 en het ziet er al bizonder knap uit moet ik zeggen.

Enkele vorderingen in het geheel.

Aan de onderzijde moest ik flink wat wegvijlen om het goed passend te maken.

attachment.jpg

Het achterpaneel. In open stand vind ik het mooier voor de details. later bij de nog komende details zal dit in mooi contrast te zien zijn.

attachment.jpg

Tijdens de montage heb ik steeds alle delen geseald met parketplus. Is op waterbasis en het hecht uitstekend. Dit geeft de komende dagen een mooie zijdemat uiterlijk er aan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu ga ik eerst deze samenstelling weatheren..

Ron, dat met die parketplus is een goed idee, het beschermt ook tegen invloeden van oplosmiddelen op de onderlaag. Maar voordat je schildert, moet je wel eerst wat fijner schuren op de sponsons boven de rupsbanden. Wat ik doe is tijdens het schuren draaiende bewegingen maken, zodat er geen lengtestrepen ontstaan.

attachment.jpg

Ron, dat met die parketplus is een goed idee, het beschermt ook tegen invloeden van oplosmiddelen op de onderlaag. Maar voordat je schildert, moet je wel eerst wat fijner schuren op de sponsons boven de rupsbanden. Wat ik doe is tijdens het schuren draaiende bewegingen maken, zodat er geen lengtestrepen ontstaan.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=49620&d=1405703643

Ja daar heb je gelijk in. Ik had dit ook in de foto gezien. In het echt zie je dit niet maar de camera laat het zien. Ik zal dit gaan polijsten.

Mooie vorderingen Ron. Duidelijk gebruik van Parket Plus ook. Bedankt voor de goede uitleg erbij.
Kijken weer uit naar het vervolg.

Mark

Inmiddels heb ik de eerste weathering aangebracht. Dit is alleen de eerste stap want ik wil vooral de weathering nooit in een keer volledig aanbrengen want je doet snel teveel erop. Foto`s zeggen wel genoeg denk ik..

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu komen de details pas erop en daaraan kan ik dan de rest van de weathering op gaan aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan