Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou eerst nog controleren of het dek op het plan getekend exact hetzelfde is als het uitgesneden dek.
Indien niet ,dan denk ik dek aanpassen je gaat het toch beplanken
Indien wel zorgen dat het dek perfect ligt en dan het materiaal wegnemen van de spant/kiel zowel het voorste gat als het achterste gat.
beste pantani ik volg nu al geruime tijd de bouw van uw Bounty, ik heb indertijd de romp van de HMS Bounty gebouwd met helemaal geen kenis van modelbouw, en volgens mijn bescheiden mening is mij dat aardig gelukt. Wat ik mis bij uwe Bounty is een tussendek dwz uw masten gaan maar steun hebben aan het bovenste dek alleen,terwijl mijn masten gewoon in het bovenste dek gestoken worden en recht gehouden door het onderliggende tweede dek, het dek dat ge nu laat zien moet volgens mij nog afgewerkt worden met apparte latjes waaruit het echte dek opgebouwd is. Een
aanpassing dan is nog altijd mogelijk. Masten liefst niet vastlijmen in de romp maar vastzetten met de takelage om later eventuele herstellingen uit te voeren.
Eerst even over de dekken. Als u dit bevalt zou ik dit doen. Ik zelf vind de rechter het mooist. Dat is als ik de tekst goed gelezen heb de plankjes met stift en garen.
Even voor de volgende keer. Een dek van dit soort schepen is meestal verlopend in 3en verprongen en niet in tweeén versprongen. Dit is vanwege de draag constructie. Het kan ook in vieren verspringen. Dus dat betekend dat een de volgende plank op een derde van de volgende plank komt te liggen en niet op de helft.
Ach kijk, dat wist ik niet, ik heb nu natuurlijk geen zin om alles terug los te maken hoor
De breeuwnaden zijn mooi gelukt,weinig uitlopers van de inkt,dus goed gedaan.
Misschien nog een kleine opmerking, de volgende keer dwarslijnen tekenen zodat al uw kopse naden op 1 lijn liggen.
De verbinding wordt altijd gemaakt boven op een draagbalk dus moet men wel 1 rechte lijn maken.