Al een poos hier niet meer gepost, maar bij deze..
ik ben al geruime tijd bezig met deze, maar heel op het gemak...
De Henschel P.75 was een voorstel voor een zware jager als opvolger voor de Meserschmitt 110 (een 2-motorige zware jager). Deze ging initieel aangedreven worden door een DB-610 (2 gekoppelde DB605 motoren, maar door problemen met oververhitting werd deze vervangen door de DB613 (2 gekoppelde DB603 motoren)
DB-610
DB613
Deze motor dreef 2 contraroterende duwpropellors aan van 3.2m diameter en zorgde voor een platte brede doorsnede. Verder had dit toestel een neuslandingsstel, canards en een richtingsroer onderaan ter bescherming van de propellor bij het opstijgen.
Door deze configuratie kon de bewapening (4x 30mm MK-108 kanonnen) in de neus geconcentreerd worden, zonder rekening te hoeven houden met een propellor.
De windtunneltesten bleken veelbelovend, maar uiteindelijk werd dit ontwerp niet verder uitgewerkt.. Later werden wel toestellen volgens deze uitvoering gebouwd (XP-55 Ascender, J7W1 Shinden, ..) maar deze bleken steeds veel problemen te hebben met de koeling van de motoren.
De kit:
Hoe het zou moeten worden:
Door de manier van het opbouwen van de romp heb ik eerst alle delen uitgezaagd, en daarna gaatjes geboord, zodat er positiepennetjes konden ingelijmd worden.
en in elkaar geschoven:
De cockpit was heel summier uitgevoerd, maar eerst begonnen met het verbinden van de hoofddelen:
om dan zo de cockpit beter op maat te kunnen maken:
Om deze beter te kunnen detailleren heb ik de romp nog in 2 delen gelaten:
en door het gewicht van de hoofdzakelijk massieve homp resin heb ik niet zoveel vertrouwen in het resin landingsstel. Dus beetje Albion buisjes, beetje vijlen en boren:
Wordt vervolgd...
ik ben al geruime tijd bezig met deze, maar heel op het gemak...
De Henschel P.75 was een voorstel voor een zware jager als opvolger voor de Meserschmitt 110 (een 2-motorige zware jager). Deze ging initieel aangedreven worden door een DB-610 (2 gekoppelde DB605 motoren, maar door problemen met oververhitting werd deze vervangen door de DB613 (2 gekoppelde DB603 motoren)
DB-610
DB613
Deze motor dreef 2 contraroterende duwpropellors aan van 3.2m diameter en zorgde voor een platte brede doorsnede. Verder had dit toestel een neuslandingsstel, canards en een richtingsroer onderaan ter bescherming van de propellor bij het opstijgen.
Door deze configuratie kon de bewapening (4x 30mm MK-108 kanonnen) in de neus geconcentreerd worden, zonder rekening te hoeven houden met een propellor.
De windtunneltesten bleken veelbelovend, maar uiteindelijk werd dit ontwerp niet verder uitgewerkt.. Later werden wel toestellen volgens deze uitvoering gebouwd (XP-55 Ascender, J7W1 Shinden, ..) maar deze bleken steeds veel problemen te hebben met de koeling van de motoren.
De kit:
Hoe het zou moeten worden:
Door de manier van het opbouwen van de romp heb ik eerst alle delen uitgezaagd, en daarna gaatjes geboord, zodat er positiepennetjes konden ingelijmd worden.
en in elkaar geschoven:
De cockpit was heel summier uitgevoerd, maar eerst begonnen met het verbinden van de hoofddelen:
om dan zo de cockpit beter op maat te kunnen maken:
Om deze beter te kunnen detailleren heb ik de romp nog in 2 delen gelaten:
en door het gewicht van de hoofdzakelijk massieve homp resin heb ik niet zoveel vertrouwen in het resin landingsstel. Dus beetje Albion buisjes, beetje vijlen en boren:
Wordt vervolgd...