Hoofdsponsor

1/48 Henschel HS P.75, Scratchaeronautics

ERVARING
gemiddeld/gevorderd
BOUWWIJZE
Basis resin kit aangevuld met extra's
BOUWBUDGET
geen limiet
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
kom maar op!
een beetje vooruitgang.

De canards werden gemonteerd. Gaatje door de romp boren, staafje erin en aftekenen. gaten doorboren in de canards zelf en dan lijmen:
1321845-11032-75-1440.jpg


1321846-11032-28-1440.jpg


en deze hadden redelijk wat plamuur nodig:
1321847-11032-83-1440.jpg


1321849-11032-99-1440.jpg


Ook de staart werd verpend en aangepast aangepast aan de romp:
1321850-11032-62-1440.jpg


1321848-11032-24-1440.jpg


Deze ga ik voorlopig nog wachten met finaal te verlijmen

verder ook nog gegraveerd aan de vleugels, ook een paar lijmen compleet veranderd. Dat is dan gewoon opvullen met CA en vlakschuren:
1321851-11032-28-1440.jpg


1321852-11032-24-1440.jpg


en dan tenslotte de uitlaten voorbereid en gelijmd:
De stukjes verzagen:
1320252-11032-80-1440.jpg


Nu is het onderblokje nog te dik:
1320253-11032-38-1440.jpg


Dus zijdelings inklemmen in een pincet:
1320254-11032-78-1440.jpg


en schuren maar:
1320255-11032-88-1440.jpg


en op het einde van de avond:
1320256-11032-25-1440.jpg


en tenslotte op hun plaats gelijmd
Onderaan:
1321853-11032-13-1440.jpg


Bovenaan:
1321854-11032-27-1440.jpg


en tenslotte nog de montagevoet voor de directional finder antenne:
1321855-11032-71-1440.jpg
 
Dat is al serieuze vooruitgang hier! Misschien is het mogelijk een of twee uitlaatjes nog een beetje te richten zodat ze nog meer in één lijn komen te staan.

Maar ook zoals het nu is, kan het wel hoor; je kunt altijd stellen dat de uitlaatjes een klein beetje uit positie zijn geraakt door slijtage of botsing. Hoe dan ook, ziet dit er uit als een voorspoedige bouw. Valt ‘ie mee qua moeilijkheid of is het toch even bikkelen?
 
Bedankt Roy,

Perfect uitlijnen wordt moeilijk, gewoon door het oppervlak eigenlijk (dubbelgekromd).. ik kijk wat ik er nog kan aan doen.

De kit valt goed mee. Ik was bang van hoe de romp opgebouwd was maar dit viel reuze mee eigenlijk, dankzij of ondanks de voorbereidingen (het verpennen). Verder is het vooral schuren enz.
 
ja en vooral netjes.
toch niet de werkplaats ;-)

Bedankt voor de complimenten.

De laatste tijd ook weer een beetje verdergewerkt aan het landingsstel:

Eerst extra ringetjes gemaakt in papier:
1322999-11032-18-1440.jpg


Daarna extra haakjes en oogjes om alles te laten aansluiten:
1322997-11032-60-1440.jpg


1322998-11032-78-1440.jpg


en ook een start gemaakt aan het neuslandingstel
1323000-11032-24-1440.jpg



Staafjes waar de wielen op zitten dienen nog ingekort te worden.

Nu nog verder detailleren, rivetteren en de luiken voor het landingsgestel aanpassen
 
Ik meen te zien dat de neuswiel-constructie niet gemonteerd zit aan een as in de wielkast, terwijl dat bij het het hoofdlandingsgestel wel zo lijkt te zijn. Allicht ga je hier nog mee aan de slag, maar ik kan me ook voorstellen dat deze details niet nodig zijn omdat je er normaal gesproken toch niets van ziet.

Ik vraag me trouwens ook af hoe de veerpoot precies gekoppeld zit aan de retractie-stang.
 
bedankt.

@Roy: de hoofdas heeft al zijn draaipunt. De cilinder daar moet nog zijn verbindingen naar de hoofdas en de wielkast krijgen. de rest is al in orde, met uitzondering van de hydraulische bediening van de cilinders. Momenteel vind ik het raar dat er een constructie voorzien is zonder oleo's of dergelijke voor de vering van de wielen. Daar heb ik te laat aan gedacht en dat ga ik niet meer herbeginnen. Er bestaat een technische mogelijkheid dat het zo zou kunnen werken, maar ruwe landingen en hefboomwerking.. het verende deel zou lager moeten... ik ga dat niet meer herbeginnen
 
Terug
Bovenaan