Een dikke update van afgelopen dagen!
Allereerst is het me niet gelukt om het eerder vernoemde onderdeel te ontlakken met remolie.
Het stukje heeft er 36u ingelegen en nog ging de verf er niet vanaf.
Heb het bewerkt met een verf- en tandenborstel maar helaas!
Daarom het stukje ontvet met water en Dreft en een andere oplossing gezocht voor het "probleem".
Onderdeel na 36u remolie - geschrobd - gewassen en ontvet - gedroogd
Het chassis:
Dit was ook flagrant mislukt met spuiten.
En omdat het ontlakken me niet lukte heb ik besloten om het met de hand een kleur te geven zodat het toch nog realistisch overkomt.
Voor
Lichtjes opgeschuurd, zodat de details terug beter waren, en begonnen met men penseel
Het tussen-resultaat
De voetjes hebben nog een metaal-kleur gekregen en het geheel werd ondertussen ook reeds verder afgewerkt.
Daarvan zal ik morgen even een foto van nemen.
De cockpit:
Deze werd succesvol (zonder grondlaag) gespoten in TS-7 en de details werden erna afgewerkt.
Bij deze een eerste dryfit van de zetel en de pedalen.
Dan werden chassis en cockpit bij elkaar gevoegd waardoor het grootste gedeelte van de voorophanging in ene weg een feit was.
Deze moet inderdaad nog hier en daar bijgewerkt worden, maar het begint eindelijk wat vorm te krijgen!!
De zetel, pedalen en radiator waren reeds enige tijd klaar dus deed me plezier deze er ook op te kunnen zetten!
Volgende stap..
Morgen de remleidingen leggen aan de voorste schijven, want zo kaal is ook maar niks!
Voorbeeldje van hoe de remleidingen gaan lopen
De body:
Snuit en cabine zijn reeds gespoten.
En ik vind als je er echt echt eeecht blijft op kijken dat je kleurverschil ziet...
Dus nu weet ik niet of ik het ga riskeren om de cabine nog een laagje lak te geven
Heb geprobeerd het op foto vast te leggen
Ik vind ik dat de lak in kunstmatig licht meer beige toont dan het wit irl.
Kans is groot dat ik daarom de body ook nog eens heel opnieuw in simpel zou overwegen te doen.. Dilemma!
De motor:
Hele kleine update aan deze, heb rode aansluittubes voorzien op de benzineverdeler, van hieruit zullen dan de leidingen naar de blok vertrekken
Word vervolgd
Maar, heb wel al eens een dryfit kunnen doen van de blok op het chassis!!
De velgen:
Hebben een brons afwerklaagje gekregen plus de details van de centerkaps toegevoegd
Op veel originele modellen zie je het meer lichter brons terug komen, maar dat zijn upgrades.
De originele velgen zouden naderhand vervangen zijn door lichtere maar stevigere velgen.
En de aller eerste velgen waren volledig zwart met een chrome randje.
Eerste model
Originele verbeterd model - waar ik me op heb gebaseerd
Upgraded versie vind ik niet dadelijk een foto van terug.
Maar deze leunen dichter tegen brons-bruin aan.
Nu had ik even een vraagje over de bandjes!
Ik vind ze er wat vuil uitzien, ik heb reeds geprobeerd met lauw water ze te kuisen maar ik durf niet te hard door te duwen omdat ik bang heb dat dan de belettering op de banden ook gaat eraf gaan. Iemand hier een goede tip hiervoor?
De vering:
De achterpoten wilde ik ook zo realistisch mogelijk proberen namaken volgens dit voorbeeld
Dus ben ik mijn zoektocht naar een ideale vervanger voor de piston in de veetpoot.
En nagels bestaan in maten zoveel je maar wilt dus na wat zoeken is het deze geworden
Ook de veren zelf heb ik al.
Alles wat ik hier had was te dik, tot ik een pen opendraaide!
Na wat snij en schuurwerk is onderstaande het resultaat
*Ff offtopic: Dremel you rule!
Varia:
De binnenpanelen van de cockpit hebben een semi-mat zwart laagje gekregen plus voor zien van de nodige details.
Maar allereerst heb ik de koppeling zo realistisch mogelijk proberen na te bootsen.
Irl
Mine!
Moeilijk op foto vast te leggen maar op het paneel komt het er imo beter tot zijn recht
En als laatste een komende update.
Ik heb me de laatste dagen afgevraagd hoe ik mijn benzine hoofdleiding zou maken.
Eerst dacht ik aan het gebruiken van een tube, maar ik mijn scrapdoos heb ik nog de benzine-leiding van een R8 DTM teruggevonden die nooit volledig het levenslicht heeft gezien
Het gaat over de dikke witte leiding die vanaf het achterhoofd aan de rollbar, langs rechts naar voren/achteren loopt.
En dit ga ik proberen te herbruiken tot eentje voor de Honda!
Lukt het niet kan ik niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb!
En nu ben ik uitverteld voor vandaag
Tips & tricks zijn altijd welkom!