Dat zou idd ook kunnen, alleen heb ik het geluk dat de onderkan een totale rechte oppervlakte heeft tussen de drijvers. Deze kan ik dus op een balk plaatsen en zo de boel stabiel maken met schroeven die ik in de balk draai. De drijvers vallen dan over de balk heen. En met elastieken van de post fixeren. Waarna het allemaal mag drogen.
En zo zijn we weer wat verder.
Natuurlijk weer plaatjes erbij.
Natuurlijk voordat we de spanten en alles in elkaar gaan lijmen, zullen we het papier er af moeten halen. Nu had ik zo'n goedkope plakstift gebruikt bij de action. Dus ik dacht die plakt niet goed. Tja verkeerd gedacht. Die plakt dus echt. Vele malen beter dan die orginele van pritt. Die kun je er nog redelijk van afhalen. Bij deze is het dus echt vast. En was het daarom ook schuren geblazen.
Afijn, alles netjes geschuurd en in elkaar gestoken is dit het resultaat.
Nu moest ik ook alles netjes haaks in elkaar lijmen. Hiervoor heb ik een soort mal gemaakt van een balkje, met daarin een stel schroeven gedraaid. Hiermeen de spanten dus op hun plaats kunnen houden doormiddel van een elastiek er omheen te spannen. En dit te laten drogen. Maar goed dat heb ik hierboven al eens beschreven.
En zo komen wij op het dek aan. Dit is nu een eerste keer beplankt. Dan is het wederom schuren geblazen. Het is nu nog niet helemaal zoals ik het wil hebben maar dat mag de pret niet drukken. Het gehele dek is nu beplankt. En kunnen wij weer aan de onderkant beginnen.
Ik vond dit toch we een stoere foto op de een of ander manier. De zijkanten van de boeg zijn dus nu ook beplankt, maar helaas moet ik stoppen. Dus morgen nog een keer rommelmaken, en het hele huis stoffen. Dit omdat de lijm nu simpelweg op is.
Word vervolgd.