@ Newbie, dat had gekund he. Maar de chips blijft niet zo goed zitten hierop.
En dan wordt het zo'n knoeiboel. Ook de borrelnootjes willen niet........ Lastig met die pinda er in.
@ Ardenneoffensief. De spielgel word van hout, maar het roer gaat van Alpeca worden, dat is een soort van nepzilver. Leerlingen die goudsmid worden gebruiken dit vaak om mee te oefenen.
@ Pascal en Michel. Ik laat de volgende keer wel zien hoe ik dat heb gedaan, maar het komt er op neer dat ik dit met een beiteltje heb gedaan, dat in een exacto mesje past. Ik heb zo'n setje van die beitels en gutsen. Kijk maar eens op mijn site, het deel over gereedschappen. Daar zie je ze staan. Echt heel handig voor veel zaken. En met een fijne wedsteen ook nog eens goed te wetten.
Wederom heel veel dank voor alle reacties weer. Dat doet een mens goed he.
Verder ben ik weer bezig geweest aan de bovenkant. Ben het gaatjes boren even zat. En dan heb ik ook nog eens last van de duim en wijsfinger gekregen van het draaien met de pinvice. De gaatjes boor ik met de hand uit om zo nauwkeuriger te kunnen werken. Er komen in totaal zo'n 800 gaatjes en dus ook van die dopjes in. Tel maar uit, je houd geen fingers over.
hock:
Maar goed. De foto's.
Hier komt het instrumenten paneel straks in te zitten. Deze worde van metaal gemaakt. Maar ik loop even stuk op mijn figuurzaagjes. Die zijn op voor metaal. En nu moet ik dus nieuwe zien te vinden. :?
En dan natuurlijk de achterkant. Hier komt de stoel tegen aan te staan. Dan moet dit natuurlijk nog wel even netjes glad gemaakt worden, en bovenop moet nog een hoofdkussen komen.
En dan even een overal look van de werkzaamheden. Ook is de lijst die om de bovenbouw heen zit al te zien, deze is nu nog niet rond, maar daar word aan gewerkt. Ook al goed te zien dat het geheel steeds wat strakker en gladder aan het worden is. Stukje bij beetje komt het goed.