Ik heb er lang over na gedacht over wat ik zou doen en heb dan toch besloten om het achtersteven te wijzigen.
Ik was vertrokken met de gedachte van me te baseren op het boek van Janusz Skulski.
Een beetje verder in het boek staat ook een nieuwe tekening van het hoofd roer.
Dit zou gebaseerd zijn op originele japanse plannen en ook dit is anders ten opzichte van het oude boek.
Met de vorm van dat roer zou ik in problemen gekomen hebben als ik mijn huidig achtersteven hou, daarom heb ik beslist om er voor te gaan.
Ik hoop dat het allemaal goed komt, er staat me een heleboel bijkomend werk te wachten. Maar daar houden we toch zo van, nietwaar?
Ik heb de diktes genomen van de plannen die ik heb vergroot. Er zijn 2 verschillende diktes waar ik rekening mee moet houden.
Daarna heb ik met die gegevens een stuk dennenhout klaargemaakt.
Met behulp van de figuurzaag bekwam ik zo de nodige spanten.
Met een rode stift kleurde ik dan de contouren van de spanten. Zo had ik een indicatie van het hout dat weg mocht bij het schuren.
Een heleboel hout stof was het resultaat.
Spijtig genoeg was mijn eerste poging een mislukking. Ik was de lijn compleet kwijt aan dek niveau en ook was de punt op het einde van het achtersteven te kort geworden.
Na het herdoen van alle vorige stappen kwam ik tot het gewenste resultaat. Mijn achtersteven klopt nu volgens de plannen.
Juist nog het laatste schuine stukje bovenaan moet ik nog doen.