Yep i'm back !
Iedereen zit te wachten op de wasches, maar eerst moeten er nog enkele andere dingetjes afgewerkt worden.
De onderkanten van de fenders heb ik tijdens het spuiten van de camo niet afgeplakt met als gevolg dat het daar een smosserij is van kleuren en dat moet veranderen.
Het allegaartje word weggewerkt met een flat black van Tamiya. Maar eerst weer maar eens afplakken , jaja joepie zeg !
Voor (fotoos zijn niet goed gelukt)
Na
De roosters achteraan die verstop zitten achter de achterste fenders vielen qua spuitwerk een beetje tegen. De preshading heeft zijn effect een beetje gemist, er zat geen diepte in en terwijl het nu nog kan heb ik dan maar besloten om daar iets aan te doen . Namelijk herbeginnen ttz herspuiten.
de situatie zoals ze was
Een flat black preshadingetje erop gezet (fijntjes weg)
En dan weer de basiskleur erop. Wel geen camokleuren erbij want het zit achter de fenders en alleen de zichtbare vlakken werden met camo bezet.
Ik herspuit die 2 stukken opnieuw omdat :
1. als je achter,over en onder de fender zult kijken de vlakken veel te helder zouden zijn ,dus is schaduw leggen vooraf belangrijk !
2. Er maar 1 fender zal geplaatst worden, je het vlak dan goed kan zien en het moet toch op iets trekken. De 2° fender zal naast de panzer op de sokkel liggen, natuurlijk afgewerkt met de nog te doene bewerkingen (filters ,wasch, enz....)
De rechtse foto is van de zijde waar de fender niet gemonteerd word.
Tjuuu, raar dat de preshading op foto niet zo goed doorkomt dan op het model hier live
Daar ik kleuren heb moeten mengen heb ik de overschot ,per kleur telkens in een potje gedaan met een luchtdicht dekseltje erop. Anders mag je het draaien en keren zoals je wil ,als je nieuwe moet bijmaken je het zelfde kleur nooit meer krijgt !!
Enfin, nu nog het duitse kruis erop spuiten, aja hoe kan je het anders weten dat het een duitse tank is ?!

......

. Nog ,maar dat is niet zeker, een nummer en een SS-teken, dan nog..... maar dat is voor de volgende op-deet
Saluut gastjes
Oja, tis waar ook bijna vergeten, @ DJs : als er evenveel hobbyuren als werkuren in een dag zouden zijn, dan zouden het lange dagen,weken,en jaren worden. met als gevolg dat we lang jong zouden blijven of nie ?