Beste bouwers , als het tegen zit blijft het tegenzitten bijna is de Jag af alles ging goed tot gisteren een sierlijstje kwijt eraf gevallen de doos was al tamelijk oud ( wist ik niet ) dus de lijm was al een beetje opgedroogd van die zelfklevende lijstjes dus eentje kwijt en nooit meer teruggevonden , gelukkig heb ik tape echt chroomkleur en daar een stripje van 1,5 mm afgesneden en dat in de plaats gekleefd je merkt nauwelijks verschil
Het tweede ongeval twee ramen lijm erop en nog wel sec lijm dus dacht ik weggooien maar ik kreeg het niet over mijn hart . Nu daarstraks toch nog iets geprobeerd
ik heb heel voorzichtig de ruitjes die besmeurd waren eruit geprutst en met een scherp breekmes de lijmresten weggesneden daarna met schuurpapier 400 zoveel mogelijk geschuurd tot er zo goed als niks meer te zien was dan ben ik begonnen altijd maar fijner en fijner te schuren daarna mijn fijnste schuurpapier met water gebruikt alsat gedaan was waren de ramen helemaal mat
Dan ben ik begonnen met een soort fijne pasta ( om in de autoindustrie krassen uit de lak te halen een zeer zachte poliijstpasta ik denk dat het met het kitje van Tamiya ook wel zal gaan ) de ramen beginnen te polieren in het vlaams of voor onze Noordervrienden polijsten ook weer fijner en fijner en dan met een zeer zachte nieuwe doek op geblonken en wonder je ziet zo goed als niks meer
Als jullie nu willen maak ik er een topicje van , laat maar weten dan doe ik er foto's bij
dus nog een beetje geluk bij een ongeluk
Grt
Marc
Vrienden let wel het is niet nieuw hoor kenners zullen het wel ergens goed zien maar beter dan lijm op ongewenste plaatsen he