Bedankt voor de complimenten mensen
update 10/02/2010 na lange tijd
Ik heb voor het monteren van de schroeven en assen toch terug gebruik gemaakt van pen en gat, wil dus zeggen terug een stukje messing draad gebruikt om het geheel te verankeren in de romp zoals je dadelijk zal kunnen zien op de foto's.
Op de eerste foto dus een gaatje gemaakt en een stukje messing draad van 1mm er in vast gelijmd na het te hebben gepast met het te monteren onderdeel.
Hier een beetje houtlijm op het houten gedeelte en een beetje CA lijm op de messing pen en dan het geheel op de romp gelijmd.
Hier de gemonteerde delen die ik later nog zal bewerken met plamuur om ze een betere stroomlijn te geven.
Hier dus terug de schroefas houders, en hier zie je duidelijk dat het iets te strak zit allemaal en zal dus in de samenloop tussen schroefas houder en romp wat plamuur gebruiken om het iets meer te doen afronden, natuurlijk komt daar ook een verslagje van met foto's.
Dan heb ik hier een foto genomen uit de BB van de Yamato en zie hier hoe ze de schroefas willen ondersteunen, als je dan de volgende foto neemt uit de "Anatomie van de Yamato" zie je dus hoe ik het ongeveer zal namaken.
Hier ben ik begonnen met het namaken van de schroefas steunen, terug met pen en gat
Gaatje geboord in de bus en in de steun en een messing pen van 1mm dik er in gelijmd met CA lijm.
Ook de steun een ronding gegeven zodat de bus er mooi in komt te liggen.
Dan het geheel vastgelijmd.
Ook hier zal nog wat plamuur aan te pas komen om er een betere vorm in te krijgen.
Dan eens de 2 verschillende soorten naast elkaar gelegd.
Het zal dus de achterste worden.
Zo, tot dusver deze update
(* 2 uur aan gewerkt, totaal 128 uur )