Een kleine aanvulling wellicht. Seconde lijm is eigenlijk niets voor onze hobby. Het werkt snel en is dan ook erg sterk. Maar omdat de meeste soorten niet tegen vocht kunnen lossen deze zich langzaam op in de loop van de jaren. En dan valt het onderdeel er ineens pardoes af. Beter is het om secondel ijm alleen te gebruiken om delen tijdelijk vast te zetten voor soldeerwerk bijvoorbeeld. Na het solderen is de secondelijm dan weg. Een goede vervanging voor deze lijm is kontaktlijm. Ik ben op mijn site bezig met dit soort onderwerpen,maar dit is helaas veel werk. Momenteel leg ik wel al de laatste hand aan balsahout en porienvuller. Ik heb hiervoor het hele internet afgestruind voor informatie. En wat ik allemaal niet gevonden heb. Dus er komt nog een zeer uitgebreid deel over porienvuller en balsahout in mijn site onder artikelen. Ook wil ik daar nog meerdere lijmsoorten beschrijven.
Ik zou beter kiezen voor kontaktlijm dan secondelijm. Maar blijft uiteraard altijd een eigen keuze.
Ron.
Ik zou beter kiezen voor kontaktlijm dan secondelijm. Maar blijft uiteraard altijd een eigen keuze.
Ron.