De eerste stap was het overtrekken van de letters op een papiertje dat ik met het decalvel tegen een lamp hield. Dit om de decal niet te beschadigen.
Dan worden de letters met een scalpel uitgesneden op het matje waar wat Tamiyatape op geplakt is.
Het ging net niet op een stuk tape, dus bij deze versie zijn de blokletters geslaagd maar het "Judy"-gedeelte is niet bruikbaar omdat het over de naad zat. Ik heb de afwijkende N voor de rechterkant apart gesneden.
Het geheel wordt losgemaakt zonder letters te scheuren.
De rechtse kant is klaar om wit te spuiten. Het zou kunnen dat de digitale afbeelding niet helemaal juist ingekleurd was, de walvismond is daar namelijk volledig rood ingekleurd en misschien moesten de letters ook hier geel zijn. da's nogal moeilijk te zien. Op een van de foto's is wel zichtbaar dat de ogen een stuk meer wit reflecteren dan de tekst. Ik heb het maar wit gehouden.
Volgens mij is dit wel geslaagd zo, qua afmetingen is het iets te breed maar de vorm is gelijk aan de afbeelding. Van de twee antennes zijn de voorste staafjes wel af gegaan, da's makkelijk terug te zetten.
De linkerkant wordt hier voorbereid op het gele gedeelte.
Voor ik dit geel gespoten heb, is er eerst wat wit gebruikt om te vermijden dat het naar groen zou verkleuren boven het zwart. Ik had hier wel nog geen geslaagde masking voor het tweede "Judy"-gedeelte.
De gele letters zijn hier ook goed uitgekomen. Nu over naar het moeilijke stuk.
De decal ging gebruikt worden aan de rechterkant, want ik kon het bovenste deel toch niet gebruiken door de verkeerde kleur en vorm. Daarom is links de masking gekleefd. De kleur geel is iets minder helder door het weglaten van de witte primer en de tekst is iets fijner dan de decal, maar ook hier kan ik niet klagen over het resultaat.
Met de rode decalletters er nog over geplakt is te zien hoe kleurig het moet geweest zijn.
Aan de rechterkant moest nu alleen nog het overblijvende stukje gekleefd worden.
De walkways van Revell kleefden heel gemakkelijk, ik koos deze boven Printscale omdat ze een stuk smaller zijn. Er zijn wel blaren te zien op deze lijndecals, ik heb er zoveel mogelijk Daco Strong op gelegd. Alle andere decals op de romp zijn ook gedaan maar die zijn lastiger te zien. Die op de props moeten nog, maar die stonden nog heel mat. Nu nog een update schrijven voor het diorama, want daar is ondertussen ook heel wat nieuws.