Tijd geleden dat ik een lap tekst of foto's geplaatst heb. Daar maar eens verandering in aanbrengen.
Nu terwijl ik met het chassis en de motor bezig ben, de cilinder in elkaar gezet. Het idee om een antenne van een radio te gebruiken, zou ik moeten kopen, dus genoodzaakt, deze goed te krijgen.
Zag er goed uit, behalve in iedere zuigerstanghelft zaten aan de binnen, veel extra ophopingen van lucht, deze met een mesje er uit gekerfd, en de ribbels bewaard. Het resultaat is nu een in en uitschuifbare cilinder, met enige weerstand.
Het complete chassis staat nu in elkaar, alles wat niet vanaf de zijkant zichtbaar is, of met moeite, is dus hol, veel tijd besteed aan het vullen. Voor degene die denken dat de voor wielen draaibaar zijn, moet ik teleur stellen, om dit te doen, had ik het hele verenpakket, met alle stangen moeten cratsen. Ik heb nog in andere Revel dozen gekeken, wat wel mag, nee ik heb niets van vrachtwagens wat kan draaien. En de details zijn wel mooi gegoten, daar wil ik niets in verknoeien.
Dan de motor, heel mooi gedetailleerd, maar ook weer alles waar de achterkant niet zichtbaar is, is hol.
De meest rechtse poulie had niet eens een verbinding met de spaninrichting, dit met een stukje spreu, gemaakt, en het naadje op gevuld met lijm. Zo ook de gietnaden, bij een staf van 1 mm zit er 2 mm aangroeisel aan.
De ventilatie schoepen zijn vast in de radiator gemonteerd, ik heb overwogen deze te verwijderen en dan op de poulie monteren, of de volgorde aan houden.
Bij de droge passing bleek, ik kan voor beide kiezen, maar het grijze plastic is wel verschrikkelijk zacht. Ook tussen de foto's stukjes opvulling die nog aan het drogen zijn, of waar ik verder aan het opvullen ben, maar voor de foto even gedryfit.
Op zijn rug ligt het onderstel van de kipper, ook in elkaar en vast gekleefd, hier komen de lucht en diesel tanks aan. Nu in grijs, die wil ik ook naar chrome
Zo het is mij gelukt van niets een lang verhaal te maken, rest mij om te vertellen, de chrome delen, was ik al helemaal niet over uit, maar niet alles wat chrome hoort te zijn is verchroomd.
Dus wat nog niet kaal is gaat kaal worden, en dan is het ook makkelijker, om die delen passend en mooi te krijgen. Met deze reden, heb ik Alclad chrome en Alclad zwarte primer aan geschaft.