Een paar ladders scratchen lijkt me wel fun, dat is iets om een avond mee te vullen. Sprues genoeg maar het enige probleem is dat ik niet weet waar die zijn. Veel modelbouwspullen zit nog in dozen. Morgen eens zoeken. De sprues van de dozen nu zijn wat aan de dikke kant.
Vanavond het draaisysteem gemaakt voor de .50 cal. Helemaal gemaakt met onderdelen van de sherman en het kan nog draaien ook. Beter kan niet. Hierna volgt een verslag aan de hand van foto's.
Eerst met twee wieltjes en een stukje sprue het draaigedeelte gemaakt. Eén wieltje op de cabine en één aan de binnenkant.
Dan nog een wiel van de tank met een onderdeel dat normaal op de koepel zit.
Daar op nog een onderdeel van de koepel.
En tenslotte het geheel op het draaibare wieltje gelijmd.
Er kwam veel vijl- en schuurwerk bij kijken, veel passen en meten waarmee men veel tijd verschijt maar wie het niet doet werkt niet goed zoals Coachke het zo mooi kan verwoorden.
Het was fun om te doen en morgen (als de boel mooi droog is) zal ik de wapens er op monteren. Dat zou moeten lukken volgens de dryfit maar er kunnen er maar twee op omdat er anders geen plaats meer is voor de laders. Het eerste plan was om er drie op te monteren maar met twee kan er ook al wat schade aangericht worden denk ik. Ook zal ik nog moeten kijken voor draden en kabels om de bediening mogelijk te maken. Zorgen voor morgen.
Grootste probleem met die kabels is dat ze moeten kunnen meedraaien in alle richtingen, nog geen idee van hoe dat te maken maar het moet mogelijk zijn. Ook een soort van camera zou er nog moeten op gemonteerd worden. Dat zal ik toch doen om het geheel een mooiere realistischer look te geven. Ook wil ik dat wapens kunnen op en neer bewegen. Ook zorgen voor morgen.