Mannen nog bedankt voor de reacties.
Ik heb uiteraard niet stil gezeten en ben verder gegaan met de buitenkant van het beestje.
Optivzer werk aan de winkel

ik had dus een Optivizer tweede hands gekocht op een forum voor 5 euro met verlichting erop en blij dat ik hem had met de werkjes die ik heb gedaan.
Ik had geloof ik al vermeld dat de PE set van Voyager niet veel soeps is, slecht passende onderdelen, te groot en dus niet echt een aanrader voor die enkelen onderdelen die kan of wil gebruiken.
Het lierhuis hier zijn twee stripjes plastic toegevoegd bij het rode streepje.
De cabine met zijn handgrepen en tiedowns, geen idee hoe dat in gewoon Nederlands heet?, en hier was ik dus echt blij met die Optivizer

al de tiedowns zijn geplakt met vernis dat geeft genoeg hechting voor dit soort kleine onderdeeltjes.
Aan de voorkant heb ik drie 0,10mm stripjes aangebracht zodat de motorbehuising later netjes uitgelijnt aan de cabine kan worden verlijmd want tijdens een dryfit zag ik dat dit onderdeel bijna een millimeter onder het dak van de cabine kwam te zitten
Een nog een PE onderdeel wat niet paste en ik moet voorzichtig wat plastic weg schuren om het passend te krijgen.
De bovenzijde met wat scratchwerk, de scharnieren van de PE set waren niet om aan te zien toen ik ze erop had zitten ze waren schots en scheef en dat zag je alleen als ze op hun plek zaten en er was ook nog iets niet goed met die scharnieren.
OP het origineel zitten deze scharnieren aan een kant gelast dus geen bouten maar wel bouten aan de scharnierende onderdelen dus dit was ook gelijk opgelost.
Scharnieren zijn gemakt met 0,5mm staaf en 0,10mm dik strip de bouten (wat erop moet lijken) zijn met een beading tool gemaakt een zijn ongeveer 0,2 mm groot.
En nog een overzichtje van de stand van zaken.
Nu nog wat tiedowns op de motorbehuising en alles even nalopen en weer twee onderdelen dichterbij de finnish
Ron