Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is een interessante verzameling geworden met veel variatie .Willy.Ik beschouw de Krads als afgewerkt.
Mijn haat/liefde relatie met mijn AB bracht (nogmaals) een slechte verf job teweeg; het lukte mij niet om de Vallejo verf goed aan te brengen op de laatste modellen. Ik zal toch mijn technieken eens moeten verbeteren of herzien.
De namiddag zon lokte de modellen naar buiten voor enkele eindfoto's. Bij sommige modellen bracht ik enkele accessoires aan, anderen bleven origineel.
Bekijk bijlage 442300
Bekijk bijlage 442301
Bekijk bijlage 442302
De Krad Cable kreeg enkele decals waarbij hij deel uitmaakt van de 23ste Panzer Division in Ukraïne, begin 1943. In de trailer heb ik enkele extra rollen met draad gelegd (sparebox en scratch).
Zoals eerder al uitgelegd is dit dus een kitbashing tussen een Tamiya basis en een Dragon opbouw.
Bekijk bijlage 442303
Bekijk bijlage 442304
Bekijk bijlage 442305
Bij deze "Krad Püppchen" liep het dus mis met de AB en noodgedwongen ben ik dan maar teruggevallen op de AK markers.
De Tamiya Krad trekt een Püppchen kanon (Dragon). Vermits deze kanonnen slechts in beperkte tijd ingezet werden op enkele strijdvelden werd dit een Italië versie doch zonder eenheidskentekens. De decals kwamen uit de spares box.
Achteraan heb ik enkele kisten met raketmunitie geplaatst zoals geleverd in de Dragon kit.
Bekijk bijlage 442306
Bekijk bijlage 442307
Bekijk bijlage 442308
De "Krad Trailer" (Tamiya) werd een Normandië versie maar ook hier ging het fout met de camo door de AB en dus bleef deze noodgedwongen in zandkleur.
De open trailer ontving enkele jerrycans uit de spares box want deze uit de Tamiya kit zijn totaal onbruikbaar wegens gebrek aan details.
De Normandië Krad kreeg de decals van de 116de Panzer Division "Windhund" welke bijna totaal verwoest werd in de "Falaise pocket".
Bekijk bijlage 442309
Bekijk bijlage 442310
Bekijk bijlage 442311
Dit werd uiteindelijk de "Krad New"; een Krad toebehorend aan de "Brigade Ramcke" in Noord-Afrika. Hij kreeg de gesloten trailer, een tropenhelm en een Feldmütze op de achterbank. Tamiya kit OOB.
Bekijk bijlage 442312
Bekijk bijlage 442313
Bekijk bijlage 442314
Tenslotte nog een "Krad Püppchen" waarbij een Krad van Dragon herbouwd werd gekoppeld aan een ander Dragon Püppchen kanon op ski's.
Deze Krad is smaller dan de Tamiya versies. Als extra details plaatste ik de munitiekisten achteraan en een wit geverfde helm aan de zijkant.
Hij kreeg de decals van de 9de SS Tank Division "Hohenstaufen", Rusland, einde 1943.
In totaal dus 1 shelf queen Tamiya en 1 nieuwe kit Tamiya gebouwd en 5 oude kits (3 Dragon en 2 Tamiya) gerestaureerd.
Al met al nog zo slecht niet al zeg ik het zelf maar voorlopig geen Krads meer voor mij.