Goedemiddag Beste Kijkers !
Het aggregaat vordert goed en... naar mijn goesting !
Het bruine camokleur is goed afgesleten, bemerk het roodbruin boven het middelste wieltje.
Vervolgens werd een filter opgebracht met olieverf : Ultramarijn blauw, Napels geel, Raw Umber, Field Grey.
Het laatste tot nog toe is een wash met Burnt Sienna.
Hierna kan ik beginnen chippen.
Intussen heb ik niet stilgezeten, de eerste werken aan de Krupp zijn gestart.
Dit zijn de eerste werken : dichtmaken van de sinkholes. Deze twee onderdelen zijn de zijkanten van het Fahrerhaus. De driehoekvormen waar de sinkholes in zitten zijn hetzelfde afgewerkt als de zitbanken, dus met leder bekleed. Hierdoor was ik genoodzaakt om dit probleem "op te vullen".
De bestuurderscabine in zijn totaliteit. Duidelijk is te zien dat de dichtgemaakte holes zichtbaar zijn.
Wegens slechte ervaringen in vorige projecten, met versnellingspoken en handremmen, (afbreken tijdens de schilderwerken) heb ik bij de Krupp enkele steviger exemplaren ingebouwd. De handrem is een platte lat waarnaast een ronde bedieningsstaaf loopt. Daarom is het originele onderdeel afgevijld tot op halve dikte waarna een fijn koperdraadje (0.3 mm) ernaast is gelijmd.
De staaf voor de versnellingspoken bestaat uit een 0.5 mm stiftje met een bolletje MS. Bij het planten van de stift in het bolletje MS werd dit lichtjes platgedrukt. Dit is positief gevolg want het grote voorbeeld is voorzien van afgeplatte grepen.
Als laatste heb ik reeds de achterwand van de opbouw onder handen genomen. Hier waren enkele grote fouten gemaakt door Tamiya. Ofwel bezitten ze ander fotomateriaal ?
Zo was de nummerplaat meegegoten net onder de witte vlek op de linkerzijde. Deze heb ik afgesneden. Een nieuw exemplaar van Aber is boven de vloerbalk gelijmd.
Het Notek achterlicht zat eerst waar de witte vlek zich bevindt, dit is ook niet correct. (Toch niet volgens mijn bronnen.) Het dient net boven de nummerplaat te zitten. De lamp zat normaal vast met twee pinnen in de achterwand. Daarom moest ik beide gaten stoppen. Wat stretched sprue is in de gaten gelijmd, het uitstekende deel afgeknipt en de kiertjes geplamuurd.
Boven de Notek lamp moet nog een kniptang komen, dat wordt scratch.
Tamiya voorziet de wagenbak in afgesloten toestand, wat de achterdeuren betreft. Ik wil dit openstaand. De combinatie moet in een Full Action pose komen. Dus maar ineens werkende scharnieren scratchen...
De witte blokjes op de onderste vloerbalk zijn de onderste scharnierplaatjes. De messing oogjes vormen de bovenste. Aan de deuren komen er pinnetjes, zoals bij het grote voorbeeld...
Groeten Rik