Goedemiddag Beste Kijkers !
Het aggregaat is tot dusver afgewerkt. Enkel nog een stoflaagje met pigmentpoeders, maar dit zal gebeuren wanneer hij op de Krupp geplaatst wordt, zo wordt hij geïntegreerd in het geheel.
Chips aangebracht : eerst lichtgrijs (H67 met wit) gevolgd door Revell 37, primerrood en Raw Umber voor de donkere metaaltinten.
De uitlaat is aangestipt met een roestkleurtje, nog wat Black Smoke pigmentpoeder ter afwerking opbrengen.
Rond de vuldop is wat Raw Umber opgebracht en met Thinner verdund, ter imitatie van gemorste brandstof.
Wat verdergewerkt aan de achterwand. De twee gaten voor de bijl zijn dichtgemaakt. Tamiya voorziet om hier de bijl te lijmen, maar dit is, volgens mijn bronnen, niet correct. De bijl dient tegen de rechterrand te hangen. Tevens zal de bevestigingsbeugels vervangen worden door Eduard exemplaren. De opgegoten vierkante blokjes aan de steel van de bijl zijn afgevijld.
De deurtjes zijn scharnierbaar opgehangen.
Uit een restje etsplaat is de slotbeugel gemaakt. Hij is wel wat zwaar van uitvoering, maar dit dient overeen te stemmen met de deurtjes. De beplanking is reeds 1 mm dik, zonder het beslag gerekend.
Een leuk detail dat nog dient aangebracht is een rond achterlicht, aan de rechterzijde. Dit zal worden voorzien van een fijn koperdraadje dat onder de wagenbak doorloopt.
Tot dusver deze update.
Aan allen : "é goed ende en é goe begun", zoals ze bij ons zeggen.
Prettige feesten en een boeiend 2012 !
Groeten Rik
Het aggregaat is tot dusver afgewerkt. Enkel nog een stoflaagje met pigmentpoeders, maar dit zal gebeuren wanneer hij op de Krupp geplaatst wordt, zo wordt hij geïntegreerd in het geheel.
Chips aangebracht : eerst lichtgrijs (H67 met wit) gevolgd door Revell 37, primerrood en Raw Umber voor de donkere metaaltinten.
De uitlaat is aangestipt met een roestkleurtje, nog wat Black Smoke pigmentpoeder ter afwerking opbrengen.
Rond de vuldop is wat Raw Umber opgebracht en met Thinner verdund, ter imitatie van gemorste brandstof.
Wat verdergewerkt aan de achterwand. De twee gaten voor de bijl zijn dichtgemaakt. Tamiya voorziet om hier de bijl te lijmen, maar dit is, volgens mijn bronnen, niet correct. De bijl dient tegen de rechterrand te hangen. Tevens zal de bevestigingsbeugels vervangen worden door Eduard exemplaren. De opgegoten vierkante blokjes aan de steel van de bijl zijn afgevijld.
De deurtjes zijn scharnierbaar opgehangen.
Uit een restje etsplaat is de slotbeugel gemaakt. Hij is wel wat zwaar van uitvoering, maar dit dient overeen te stemmen met de deurtjes. De beplanking is reeds 1 mm dik, zonder het beslag gerekend.
Een leuk detail dat nog dient aangebracht is een rond achterlicht, aan de rechterzijde. Dit zal worden voorzien van een fijn koperdraadje dat onder de wagenbak doorloopt.
Tot dusver deze update.
Aan allen : "é goed ende en é goe begun", zoals ze bij ons zeggen.
Prettige feesten en een boeiend 2012 !
Groeten Rik