Goedenavond Beste Kijkers !
Ik ben van start gegaan met het derde luik van dit topic : de Flakscheinwerfer 60 cm van AFV.
Het is gebouwd OOTB,... met een heel klein beetje scratch,...
De bouwbeschrijving doe ik hier niet uit de doeken, gewoon de handleiding gevolgd.
Wel wil ik er over kwijt dat de opstelling met het licht zeer fijn afgewerkt is door AFV. Veel gepriegel zelfs, enorm veel heel kleine onderdeeltjes : vleugelboutjes, klinknagels, ...
Daar tegenover is de kar die het tuig vervoert een sprue van Tristar en veel zwaarder uitgevoerd.
Maar nu enkele foto's, morgen beginnen de schilderwerken.
De kar, de wielen zitten in dryfit, maar worden apart geschilderd.
Op een foto op het net was een Flakscheinwerfer voorzien van twee ketting vooraan aan de dissel. Mits wat scratch was dit zo gefikst.
Twee eindjes ketting van Joefix, twee haken uit een set van AFV, een stukje plasticard en wat oogjes uit koperdraad 0.3 mm.
De draagstoel voor de lamp. De elektriciteitsleidingen zijn afgeschuurd van het onderdeel en vervangen door koperdraad van 0.3 mm.
Vroeger plakten ze tegen de draagarm, nu liggen ze erop. Ze vertrekken vanuit de aansluitingen aan de kast rechts en lopen naar het hun respectievelijke stroompunten. Enkel de linkse is wat vaag, de leiding loopt in de draagarm zonder specifieke eind.
De andere twee leidingen komen toe aan de afnamepunten in het midden van de plateau.
Midden op de foto is een messing zwee-profiel te zien. Bij het uitnemen uit het raster brak het in twee.
Effe balen, maar niet getreuzeld, effe scratchen...
Het interieur van de lamp is van voordien geschilderd in Silver. Alle handgrepen zijn vervangen door messing exemplaren.
Niettegenstaande de vele kleine onderdelen, verloopt de bouw van deze kit zeer vlot.
Om wat contrast te krijgen met de Krupp, die in panzergrijs is uitgevoerd, zal deze een basislaag van zandgeel H94 krijgen.
Omtrent de camo ben ik nog niet zeker, maar waarschijnlijk wordt het een tree-tone camo. Eerst hier en daar wat groene vlekken met daarna wat fijne roodbruine randen. Grote camovlekken zullen wat moeilijk worden, gezien het compacte voorwerp dat deze schijnwerper is.
Groeten Rik