Goedemiddag Beste Kijkers !
Terug tijd voor een kleine update, met de stand van zaken :
Na de positieve comments op de planken van de rechterzijde, (en eigenlijk ook vanwege het mooie resultaat
) heb ik de planken aan de linkerzijde op dezelfde manier behandeld. Dus hebben ze nu wat panzergrau gekregen met de haarlaktechniek.
En ik kon maar niet stoppen met de haarlaktechniek. Ook de wagenvloer kreeg deze behandeling. Eerst is de wagenvloer geschilderd met lichtere kleuren, eigenlijk werd de H98 vervangen door H63 waardoor een lichtere houtkleur bekomen wordt.
De wanden zelf zijn niet zo behandeld omdat deze minder aan deze zware verwering onderhevig zijn.
Wel heeft alles al een wash gekregen met Burnt Sienna en wat Raw Umber.
Met H64, lichtgrijs, is de beplanking van de wanden ge'DB'st zodat enkele lichtere spots zichtbaar zijn. Intussen is er een begin gemaakt met de chips. De houten onderdelen zijn geschilderd met H121 met een laagje Burnt Sienna erover.
De 'Verbandkasten' aan de begeleiderzijde is groen geschilderd, kwestie van wat contrast. Met Archer decals is de beschrifting verzorgd.
De decal is langs in twee gesneden om onder en boven de riem opgewreven te worden.
De wagen bestaat nog steeds uit drie onderdelen : chassis, motorkap en wagenbak.
Voor de foto's is hier een dryfit gemaakt om het geheel te kunnen showen.
Ook de zetels hebben reeds een eerste laag gekregen : Burnt Sienna opgebracht en daarna terug 'droog' gewreven zodat een minimum aan verf achterblijft. Op dezelfde manier wil ik nog Raw Umber opbrengen om schaduwen te creëren.
Groeten Rik