Hoofdsponsor

1/35 King Tiger Ardennen front [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Konigstiger85
  • Startdatum Startdatum
K

Konigstiger85

Guest
omdat ik een heel grote fan van de tiger2 ben leek het mij de beste keuze om deze te bouwen natuurlijk,

attachment.jpg
moet eerlijk zeggen dat ik voor de eerste keer met een airbrush werk, hier voor heb ik mijn eerste model met verfborstel gedaan:(. die zelfde avond ben ik gaan zoeken online en heb ik mij direct nen compressor gekocht met airbrush, eerst wat getwijfeld maar heb nen deftige gekocht(revel master class)denk ik toch?als airbrush heb ik een iwata revolution cr deze was tweedehands koopje gedaan:D
attachment.jpg
heb geprobeerd om uit de losse pols nen camo te spuiten maar ben nogal de mist in gegaan!
had hier op het forum gelezen om tape te gebruiken, en had dat achteraf bekeken beter ook gedaan! maja dacht dat wel ging lukken.
heb eigenlijk gedaan wat ik beetje mooi vond, dus historisch juist zal het niet zijn.
attachment.jpg
attachment.jpg
dit is de moto die in de doos zat en over deze ben ik heel tevreden!
was heel tof om te verven, en heb ondertussen eens met pigmenten kunnen experimenteren
attachment.jpg
alle tips en advies zijn zeer welkom

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer knap werk zeker de moto springt in het oog de Tiger ook de camo ben ik favoriet van
Maar het zou wel leuk zijn dat ge wat meer van de bouwwerken zelf laat zien
Verder geen opmerking
Marc

voor een eerste keer met de airbrush vindt ik het zeer goed geslaagd. dus de mist in gegaan zou ik niet durven zeggen, ik heb al slechter gezien.
of het historisch juist is weet je inderdaad niet, maar het feit is ook dat veel camo's gewoon aan het front met de hand geschilderd werden dus er waren geen 2 tanks met dezelfde camo. dus er is niemand die kan zeggen dat de camo al dan niet juist is of die persoon moet er bij geweest zijn of er documentatie van hebben. en als je toch zou willen dat het historisch juist is raad ik je aan om foto's van het internet te halen.
want eerlijk gezegd mensen die bij mij komen en zeggen dat de schildering op de tank of het voertuig niet juist is.dan vraag ik altijd of ze bewijs hebben, en 99% daarvan zegt nee. en daar stopt mijn discussie, want zo'n discussies vind ik gewoon tijdverspilling.

GRT tiger

How zeker er heeft niemand iets gezegd over uw camo ik zeker niet ik vond hem juist geweldig en nu ga je zo tekeer ik heb alleen positief
Ik vraag alleen wat foto's van uw bouw dat we kunnen volgen hoe het in zijn werk gaat
een excuse zou wel prettig zijn anders moet je aandachtig mijn antwoord eens lezen he beste vriend
ik heb niks verkeerd gezegd of afgebroken
Sorry dit komt nu echt niet prettig over
Marc

How zeker er heeft niemand iets gezegd over uw camo ik zeker niet ik vond hem juist geweldig en nu ga je zo tekeer ik heb alleen positief
Ik vraag alleen wat foto's van uw bouw dat we kunnen volgen hoe het in zijn werk gaat
een excuse zou wel prettig zijn anders moet je aandachtig mijn antwoord eens lezen he beste vriend
ik heb niks verkeerd gezegd of afgebroken
Sorry dit komt nu echt niet prettig over
Marc

Marc, het zou voor iedereen prettiger zijn als je je niet zo snel aangevallen voelt.
Tiger heeft nergens een verwijzing gemaakt naar jouw bericht. Hij moet dus zeker geen excuses aanbieden

mvg,
mod. Jordi

Jordi ik begin het een beetje te snappen hoor Swa had me gezegd dat het over twee verschillende mensen ging dat had ik niet door maar nu alles eens goed door gelezen en ik dacht dat het een reactie van de bouwer zelf was maar nu zie ik daarjuist dat er twee tigers in het spel zijn dus ik dacht dat het van koningstiger zelf kwam een dikke SORRY hoor
Swa bedankt om me er over wakker te schudden echt stom van mij
Marc

Laatst bewerkt:
ik vind ze allebij mooi geslaagd, met de nodige verwering erbij kan het alleen maar mooier worden. Historisch correct? Als jij tevreden bent is dat alles wat telt, jij bent de bouwer.

Grtz Bart.

geen probleem hoor marc, zoiets kan iedereen overkomen. het is inderdaad een klein beetje verwarrend de 2 nicknames die verwijzen naar een tiger.

GRT tiger

De eerste keer AB, met een mooi resultaat tot gevolg ;)
Al moet ik toegeven dat ik, net als Danny, de twee kleuren camo mooier vindt dan de drie kleuren...
Mocht je het bruin nog eens overdoen (met minder verdunde verf) of met het zandgeel het bruin iets terugdringen zodat de bruine lijnen iets dunner worden, ga je waarschijnlijk een beter resultaat bereiken?

Historisch correct? Dat is toch geen must? Tenzij je er een zaak van maakt om het juist zo te doen...
Jij moet er elke dag naar kijken en tevreden over zijn. Genieten van de hobby is belangrijker dan al de rest ;)

De moto is prachtig :wow: ;)

Helemaal mee eens hier met Beyond,en ik zou zeggen ik zou het zeker niet beter doen,vooral uit de losse hand.
Een tiger2 is inderdaad een pracht exemplaar, heb hier zelf nog een priest staan en durf er bijna niet aan beginnen als ik zo zie wat jij al kan uit de losse hand.
Je bent goed bezig en het ziet er goed uit0

Hey,

Indd, mooie prestatie voor de eerste keer met de luchtborstel. :)
De moto is zeer goed uitgevoerd en zal indd een trekkertje zijn samen met deze grote kat.
Een tip hierbij die ik je kan geven is dat je een lichte mist van je gele basiskleur nu moet overspuiten over het ganse model, let op, in een zeer sterk verdunde en zeer lichte nevel overspuiten. Zo trek je de drie kleuren naar elkaar waarbij na de verweerprocessen een mooi geheel zal geven. Ik vermoed wel dat je weet wat we bedoelen met verweren, anders vraag maar raak, we zullen je wel helpen met deze.
Goed gedaan :) ;)

De eerste keer AB, met een mooi resultaat tot gevolg ;)
Al moet ik toegeven dat ik, net als Danny, de twee kleuren camo mooier vindt dan de drie kleuren...
Mocht je het bruin nog eens overdoen (met minder verdunde verf) of met het zandgeel het bruin iets terugdringen zodat de bruine lijnen iets dunner worden, ga je waarschijnlijk een beter resultaat bereiken?

Historisch correct? Dat is toch geen must? Tenzij je er een zaak van maakt om het juist zo te doen...
Jij moet er elke dag naar kijken en tevreden over zijn. Genieten van de hobby is belangrijker dan al de rest ;)

De moto is prachtig :wow: ;)

awel was oorspronkelijk de bedoeling om een zo fijn mogelijk lijntje bruin te gebruiken, maar het spoot er uit.
zal inderdaad mijn verf wat minder mogen aanlengen!
mijn airbrush sputterde en dat zal waarschijnlijk zijn omdat mijn verf te dun was?

bij een airbrush is de truc natuurlijk als je fijne lijntjes wil spuiten om de trekker zo weinig mogelijk naar achter te trekken. met het merk iwata ben ik niet zo gekend maar bij de meeste airbrushes heb je meestal 3 verschillende diktes van naald, één om fijn te spuiten, één om grof te spuiten en een middenmaat. en meestal is het de middelste die standaard bij de airbrush zit, dus als je fijner wil spuiten zou je best de fijne naald van deze airbrush kopen.
en wat ik je zeker kan aanraden in een waterafscheider voor op de airbrush, zo kan er geen water via de luchtleidingen in je airbrush terecht komen. dit water ontstaat door dat er condens in de compressor vormt (luchtvochtigheid). wat ik ook zou aanraden is eerst ergens op proberen spuiten wat geen kwaad kan, zodat je zeker geen model om zeep helpt, wat soms enig gevloek kan meebrengen.

GRT tiger

denk dat mijn naald te dik is (0,5), heb online al eens zitten zoeken en ze verkopen voor de airbrush die ik heb geen dunnere naald enkel de 0,5
een waterafscheider heb ik al,
als jullie mij op weg zou willen helpen naar de volgende stap?
ga deze avond Swaken zijn voorstel eens proberen om lichtjes met mijn base kleur over mijn model te gaan,
dan de decals en dan weet ik het eigenlijk ni

Grts konigstiger

0,5 is de dunste/fijnste naald die je kan kopen dan komen de 0,2 0,4 0,6, weet niet of Iwata deze naalden heeft de Evolution dus wel.

0,5 is de dunste/fijnste naald die je kan kopen dan komen de 0,2 0,4 0,6, weet niet of Iwata deze naalden heeft de Evolution dus wel.

ga dan nog eens goed moeten zoeken waarschijnlijk :unsure:
zoals ge ziet ben nen complete leek :D

Ach we zijn allemaal als leek begonnen :) en ben het nog steeds.

Terug
Bovenaan