Hoofdsponsor

1/35 King Tiger Ardennen front [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Konigstiger85
  • Startdatum Startdatum
gisteren en vandaag beetje verder gedaan
den loader is af :D

attachment.jpg

attachment.jpg

momenteel is ie nog niet vast gelijmd op den tiger 2
dat zal ik pas doen als den commander ook klaar is

attachment.jpg

mvg steve

Sterk, is een hoog niveau wat je hier laat zien.
vind het jammer dat er iets te veel glans in zit om nog meer te herkennen.

Grtx Jan

bedankt mannen! had enorm veel schrik om aan de figuren te beginnen , maar na deze heb ik enorm veel zin om verder te doen
@ Jan zou ik er eens met mat vernis over gaan

Ik weet niet welke verf je gebruik, persoonlijk houd ik niet van glanzende figuren omdat het zelden de werkelijkheid ten goede komt.
Probeer eens op een oudere figuur of op een rest stukje, het zou jammer zijn om je werk te verknoeien.
En als je het probeert, in dunne lagen en telkens goed laten drogen zodat je de controle behoud.

Grtx Jan

vallejo model color , vallejo panzer aces en vallejo game color , denk dat het door de vallejo game color komt dat er nen glans op de figuren komt, heb daar de zwarte van en die blinkt enorm, die gebruik ik dan om kleuren te mengen .
zou het ook erg vinden om het nu te verprutsen , den tijd die ik er in gestoken heb amai
ga het eens testen op zijn schoenen die zitten toch aan de binnen kant
vraagske Jan is dat mogelijk om matte vernis bij mijn verf te mengen zodanig dat het niet blinkt ?

mvg Steve

Ik gebruik ook Vallejo game color en heb geen problemen met het zwart. Maar zet er een matte vernis over.

Steve, als je vernis mengt met gewone verf zal het misschien een beetje helpen anderzijds krijgt men dan een transparante kleur waar men het eigenlijk niet wil hebben. Het verschil tussen gamecolor en modelcolor is de grootte van de pigmenten die gebruikt worden. Persoonlijk raad ik nooit iemand verf aan omdat het de schilder is die er mee moet werken. Gamecolor is gedacht voor snel veel figuren te schilderen dus dekt snel en is snel droog, model color is iets minder dekkend en fijner van consistentie schildert zachter, Aircolor is bijgevolg nog dunner en fijner.
De verven van een zelfde merk zijn probleemloos onder elkaar te mengen, verven van een verschillend merk niet altijd, dus eerst ergens op testen of wachten tot het volledig droog is.

Grtx Jan

Als dit je eerste figuur is dat je schildert, chapeau ! Dat vind ik dik geslaagd.

Om de glans wat te temperen kun je er inderdaad een matte vernis op zetten, voorzichtig met de AB enkele dunne laagjes er op spuiten.

Groeten Rik

Figuren zijn niet echt men ding, maar deze zien er zeker al goed uit voor een eerste maal, zelf gebruik ik voor huidskleur nooit vleeskleur ( flesh )maar een mix van leembruin, oker, geel en wit.
grtz

Ziet er heel goed uit Steve voor iemand die weinig ervaring heeft met figuurschilderen !
Ik schilder mijn figuren ook allemaal met Vallejo Game en Model color en spuit daarna een dunne laag Matt vernis...eveneens van Vallejo.
Heb er geen problemen mee tot nu toe,maar zoals Jan eerder hierboven schreef wel opletten dat de laag vernis niet te dik is want anders gaat je figuur toch blinken.
Ik blijf zeker volgen ;)

Terug
Bovenaan