Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
stukjes ongelukkig aan de spreu hangen
hier op pc veel info op geslagen en met vergrootglas duidelijk te zien dat er verschil is (begint al goed).
Een echte verklaring vind ik niet maar deze bouwer maakt de henchel turret de welke ik ook wil maken en heeft de info gevraagd en zal dit ook opvolgen.
Henschel Turret Well, if you want some info, best ask an expert, so I got in touch with “Superking” author David Parker, and his advice was to go with the hubs with the centre grease nipple (parts B13 & 14), so that's exactly what I did.
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=102592
Inderdaad, foutieve exacte vertaling van het Duitse 'Königstiger' - wat een nickname van de bemanningen voor de Tiger II was. Maar waar ik mij aan stoor is dat fabrikanten van kits nog steeds 'King Tiger' op de dozen zetten. Shermans worden toch ook niet als 'Tommycookers' op de doos verkocht :/gewoon wouter : had dit ook gelezen maar ben niet echt op de hoogte en dat is de reden dat ik karig ben met een dergelijk uitleg . Eigenlijk is het de Bengaalse tijger in de oorsprong maar de geallieerden gaven hem de nickname king tiger
En dan nu de vraag die waarschijnlijk velen zich stellen maar niet durven vragen:
"Waar dienen die zakken voor?"
Lijken mij te diep om handig te zijn. Misschien om optisch vizier in op te bergen of zo?
Inderdaad, foutieve exacte vertaling van het Duitse 'Königstiger' - wat een nickname van de bemanningen voor de Tiger II was. Maar waar ik mij aan stoor is dat fabrikanten van kits nog steeds 'King Tiger' op de dozen zetten. Shermans worden toch ook niet als 'Tommycookers' op de doos verkocht :/
Anywhoo, goede vooruitgang, dat interieur ziet er al knap uit!
De duitse naam van zo'n zak is Gurtsack. Er zaten 150 patronen in. De Gurtsack werd aan de linkerkant van een MG 34 of 42 gehangen, het deksel van de Gurtsack werd open geklapt en dan kon de munitie (op band) geladen worden.
Ahh, bedankt voor de uitleg, wist dit niet en dus hebben we weeral iets bijgeleerd!
Ben dus eens Gurtsack gaan googelen en blijkbaar diende deze Gurtsack dus als bevoorrading van de coaxiale mitrailleur, dus de mitrailleur die juist naast het kanon geplaatst is.
Verder heb ik gelezen dat er steeds 2 zakken aanwezig waren, 1 volle met de patronen op band en 1 lege die diende om de lege patronengordel op te vangen.
De volle zak hing rechts van de mitrailleur en de ammo werd van boven gevoed. De lege zak hing links.
Altijd nuttig om zo iets te weten, had er mij eerder nooit vragen bij gesteld.
Inderdaad, foutieve exacte vertaling van het Duitse 'Königstiger' - wat een nickname van de bemanningen voor de Tiger II was. Maar waar ik mij aan stoor is dat fabrikanten van kits nog steeds 'King Tiger' op de dozen zetten. Shermans worden toch ook niet als 'Tommycookers' op de doos verkocht :/
Anywhoo, goede vooruitgang, dat interieur ziet er al knap uit!