En zo ben ik begonnen aan een testfase alweer.
Omdat ik later bij de weathering de romp onder de waterlijn juist wil gaan verweren ben ik wat gaan studeren op verschillende rompen van duikboten.
De KURSK gaat afgebeeld worden als zijnde in het droogdok.Dus is de romp beneden de waterlijn flink onder de aandacht.Immers na een tijd droog te hebben gelegen,is dat gebied enorm vervuild en aangetast te zien.
Maar eerst maar eens de stuur en roervlakken.
Ik heb extra flink wat plamuur aangebracht voor een eerste laag.Normaal doe ik daar weiniger op,omdat je het meeste toch weer eraf schuurd.
Maar nu heb ik dat met opzet gedaan.Ik wil namelijk gaan bereiken dat de oppervlakte structuren aangetast en verweerd gaan uitzien.
En wat gebeurt er nu eenmaal als je teveel plamuur aanbrengt op een laag?.Juist het gaat scheuren bij het opdrogen.
Lekker kliederen is soms leuk
![Laugh :laugh: :laugh:](http://www.modelbouwen.be/images/smilies/1/laugh.gif)
Dit heb ik ook toegepast bij de Pershing 72 om het leer te simuleren bij de garage daarop.
Bij sommige vlakken is het me beter gelukt als bij anderen.Waar blijven nu dan de scheuren als je ze nodig hebt?...
Een ander vlak heb ik hier ruw geschuurd met korrel 80.Duidelijk te zien is de onregelmatige huid hierin nu.De dekking is verder prima op het hout eronder.Daarom zit er ook(een voordeeltje nu)porienvuller en een laag parketplus onder.Het hout is nog lekker glad en dekkend..
In de primer zien we deze onregelmatige structuur meteen terug.
Daarna een tweede plamuur laag dekt de ergste onregelmatigheden.
Lekker he
![Biggrin :D :D](http://www.modelbouwen.be/images/smilies/1/biggrin.gif)
....al die scheuren...
Een zwarte laag geeft enkele details minder weer..
Vervolgens heb ik dit vlak even verweerd met mosgroen en grijs/wit.
Om te testen hoe de sporen lopen gaan.
Maar let op,dit is slechts een testfase.Dit is niet definitief.Later wordt dit plaatje weer overgespoten met zwart bij de definitieve eind sluitklus.
Uitproberen geeft altijd meer weer als alleen maar eraan denken.
Ron.