Hmmmmm, even zien, die bladen... loopt dat niet puntig toe bij een fluister stille schroef? Jij hebt daar van die bolvormige uiteinden aan gemaakt. Waarom heb je dat gedaan?
De punten moeten omgebogen worden.Ik heb eerst een puntig blad genomen en daar kreeg ik meteen een knik erin doordat dit buigpunt zo smal is dan.Daarna heb ik dit punt bolvormig gemaakt.En hierbij ging het wel,zonder een knik of scheur op deze plaats.
En zo heb ik hier de beslissing genomen om de punt iets bolvormiger te maken,zodat ik niet het risico loop dat de bladen knikken/scheuren op de buigplaats.Het zal niet zo erg zijn dat ik hier de dichterlijke vrijheid heb genomen om dit zo toe te passen.Soms gaat het niet anders.Eenmaal gemonteerd en in brons geverfd en geweatherd is het te verwaarlozen.
Ik moet zeggen dat het een erg precies klusje is om de 14 bladen te vormen.
Het moeilijkste is,dat ik 7 bladen negatief moet maken t.o.v.de andere 7 stuks.Daar moet je goed bij blijven om niet verkeerd te buigen.Eenmaal verkeerd kan ik het blad niet meer gebruiken,omdat dan er een knik bij de voet blijft zitten.
Momenteel staan de bladen in de primer.
Ron.