En nu wil ik eigenlijk eens laten zien hoe de modules gemaakt worden in ruwbouw.Het is een ietwat uitgebreidere reportage geworden.
De eerste stap is het samenstellen van(in dit geval)twee stukken tempex.De breedte hierdoor wordt 11 cm.Dit wordt meteen gevolgd door het aan een zijde kitten van een schot.Daarna laat ik deze samenstelling een nacht drogen,zodat het goed aan elkaar is vereeuwigd.
De volgende dag,kit ik aan de andere zijde dan het opeen volgend schot.Dat met behulp van de twee stukken geleide rails.
Zolang dan de kit van het laatste schot nog niet is uitgehard,kan ik ermee een klein beetje schuiven.Dan kan ik goed controleren of de beide geleide gaten goed overenkomen,dat doe ik met een verstekhaak,zoals ik al eerder had laten zien in dit topic.En ook dan laat ik deze samenstelling weer een nachtje drogen zodat alles heel goed vast zit.
En dan ziet de module er zo uit.
Vervolgens ga ik dan met een spits geknipt zaagblad de vorm er ruw in zagen.Dit kan nooit mis gaan omdat de beide schotten aan weerszijden verhinderen dat ik scheef ga.Dat omdat ik het zaagblad op beide schotten laat rusten,als nodig.
En zo zien we dan de grote stukken die ik eraf heb gezaagd.
Vervolgens neem ik dan mijn eigen aangepaste schaaf(let op...er zit hier geen enkel mesje onder,maar heel veel kleine gaatjes).
En ga ik over de beide schot randjes heen en weer,waarbij ik geen enkele druk uitoefen.Omdat ik ook hier steeds de beide schotten aanraak,gaat dit ook precies recht.
Aan de rechterkant is te zien dat ik daar al heb geschaafd.
En zo heb ik dan de hele omtrek geschaafd.
WAARSCHUWING
DOE DIT NIET NA IN DE HUISKAMER
Enkele waarschuwingsbeelden....LET OP!...
Niet geschikt voor mensen met een zwak voor schone vloeren...
Onze witte vriendjes...
Het leuke eraan is,dat het ook nog statisch is...
Maar goed...
Daarna neem ik een schuurblokje en schuur ik er ook overheen,zonder enige druk..
Uiteindelijk ziet het schot er dan zo uit......
Een voorbeeldje...dit is niet de uiteindelijke samenstelling.
Er moeten nog twee blokken tussen komen.
En een familie foto..
Ik hoop dat jullie dit wel leuk vonden om eens te zien...
Ron