Zo,na een week hard werken is het grootste gedeelte van de romp nu gemonteerd.Alle modules,op een na,zijn nu gemonteerd.
Ze wordt al een flinke dame.
Dit was ook het gemakkelijkste tot nu toe.
Aan de sectie in onderstaande foto,komt de laatste module uiteindelijk.
Dat wordt ook moeilijker nu.
Niet alleen komt er nog een conische vorm erin,maar aan deze module komen ook de twee aandrijf gedeelten.En daar heb ik een ander bevestigings systeem voor bedacht.Dat moest ik wel al vanaf het begin erin maken.
Nadat hier over de nog resterende geleide rails de laatste blokken en de laatste module is gemonteerd,gaan de geleide rails over van verticaal naar horizontaal.
Daarover later meer.
De boeg en het midscheeps gedeelte in modules gemonteerd.Hierbij hebben de tussen stukken eenzelfde breedte als de aangrenzende modules.
Doch richting het achterschip,komen er enkele blokken tussen de modules.Dat heb ik zo gepland van te voren bij het ontwerp.Omdat ik eerst alle prefab.modules gelijk wilde maken,gaat sneller.En om niet over de geplande lengte van 2.13 te gaan,moest ik hier dus enkele blokkken inbouwen/monteren.
Ook zien we,dat ik meerdere dunne lagen tempex ertussen heb gemonteerd.Dat is zuiver om economische redenen.Ik wil ook al mijn tempex voorraden gebruiken.Er zitten meerdere formaten tussen.
Uiteindelijk moet ik daarna nog op enkele minieme gedeeltes even met het schuurblokje erlangs.Daar zitten kleine oneffenheden nog.
Maar ik ben erg tevreden erover,ze is recht.
Nu laat ik deze hele constructie een tijd goed uitharden,en dan gaat ze voor het eerst op de werk standaard.
Ron.