Hoofdsponsor

Lancaster mk III ED912 AJ-N (nan) gereed

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
Out of the box met PE
BOUWBUDGET
200
BOUWSTATUS
Gereed
COMMENTAREN
*
Vandaag de wheelbay delen in kleur, vorige foto was nog kaal plastic kleur...

Eerst in zwart1000011674.jpgdan de kleur erop en accent aangebracht met een zwarte wash om de klinknagels zichtbaar te maken. Links met wash en rechts nog zonder.
1000011675.jpg
1000011678.jpg
Op de laatste foto is de wash nog en beetje nat. Maar alles moet ook nog een mat vernis laagje krijgen.

Ben vergeten om het middendeel alleen te fotograferen....

Ja wadde, wat een details (y)
Voorlopig bij eenvoudiger constructies houden. Trouwens zo een beest gaat in mijn kast niet :rolleyes:

Vandaag de 1e vleugel voorzien van navigatieverlichting (groen) en ook formatieverlichting (wit) de delen aan elkaar gemaakt, pasvorm was bijzonder goed.

De motor gondels er aan gemaakt en een paar Naadjes weg gewerkt.

De keus was om de flaps gesloten of open te maken, ik heb ze open gemaakt, zitten mooie details in, niet zoals de PE variant, maar die is me echt te duur.

1000011948.jpg
Wel een beste goor, meer dan 30 cm. Spanwijdte dus rond de 70 cm straks.....

1000011949.jpg1000011951.jpg1000011952.jpg1000011954.jpg1000011953.jpg
In het echt ziet het er zeer mooi uit.

Dan nog een foto met de romp. Krijg je een beetje een idee hoe groot de 1/48 is 1000011956.jpg

Indrukwekkend aan het worden.
Moet in het echt nogal een monster zijn geweest gezien de schaal.

Afgelopen tijd de tweede vleugel gemaakt en bezig geweest met de canopy.

Canopy voor zien van masktape (eduard eeuwig dankbaar voor de mask set). Zonder deze set ben je een hele dag bezig!

1000012040.jpg1000012045.jpg

De zijruiten er eerst maar in voordat het geheel vast komt te zitten aan de romp.

De beide vleugels in de grondverf, zwart.
En dry fit... past niet eens fatsoenlijk op de foto...
1000012049.jpg
Details zijn mooi zichtbaar1000012050.jpg
Na de grond verf een mottel effect aangebracht met 50% eindkleur (donkergrijs) en 50% wit, op enkele luikjes iets aangezet zodat ze straks goed zichtbaar worden.

1000012052.jpg
Dan alles blenden tot het gewenste resultaat. Blenden doe ik met de eindkleur verdund met water in verhouding 1:3. Meerdere laagjes aanbrengen en geduld is hier de belangrijkste factor.

Na 2 laagjes.
1000012053.jpg

Nog een paar erbij... lichtinval doet heel veel, motorgondel lijkt wel blauw.., morgen bij daglicht even kijken.
1000012055.jpg
Ben tevreden met dit resultaat en er is hierna meteen een gloss laklaag aangebracht om het alvast tr beschermen en gereed te maken voor de panelline en verdere verwering.
Panelline heb ik als setje gekocht

1000012056.jpg

Bedankt voor het kijken
Grtz Ed

Laatst bewerkt:
Is inderdaad handig die setjes van Eduard. Van welk merk is die stenncil die je voor de motling heb gebruikt?

Is inderdaad handig die setjes van Eduard. Van welk merk is die stenncil die je voor de motling heb gebruikt?
Van alexen modeling, 2 setjes van 2 stencils voor 20 euro, kwam ze tegen op Ali en dacht, probeer het gewoon. Zijn niet geschikt voor de ww2 Duitse Camo op vliegtuigen, maar voor alle andere doeleinden prima!

Laatst bewerkt:
Van alexen middels, 2 setjes van 2 stencils voor 20 euro, kwam ze tegen op Ali en dacht, probeer het gewoon. Zijn niet geschikt voor de ww2 Duitse Camo op vliegtuigen, maar voor alle andere doeleinden prima!
Nee dat begrijp en ik heb ook het geluk dat ik geen Duits bouw en ook geen vliegtuigen :-) maar je kan er ook wel wat anderen grappen mee uithalen en bedankt voor de toelichting. (y)

Nee dat begrijp en ik heb ook het geluk dat ik geen Duits bouw en ook geen vliegtuigen :-) maar je kan er ook wel wat anderen grappen mee uithalen en bedankt voor de toelichting. (y)
Wat ik zie zijn gewoon vlekken, ik weet dat dit tegenwoordig iets schijnt te zijn om "diepte" te creëren maar dat ontgaat me eerlijk gezegd. Maar wat me nog verder meer ontgaat is dat deze vlekken dan wel geschikt zouden zijn voor een Brits vliegtuig en helemaal niet voor een Duits toestel... daar vallen bij wijze van spreken mijn pantoffels van mijn voeten (om het netjes te houden).

Terug
Bovenaan