Hoofdsponsor

Lancaster mk III ED912 AJ-N (nan)

ERVARING
Gevorderd
BOUWWIJZE
Out of the box met PE
BOUWBUDGET
200
BOUWSTATUS
Wip
COMMENTAREN
*
Vandaag wat kleine dingen gedaan, de uitlaten krijgen een soort beschermers, al denk ik eerder dat ze er aan zaten om de vlammen onzichtbaar te maken...

Kabelbinders aan de vleugels gemaakt en de profs zijn inmiddels gereed.

Dan verder gegaan met de serienummers, omdat ik een specifiek toestel wil bouwen kan ik de decals niet gebruiken, ik spuiten ook liever zo veel.mogelijk. moest ik dus zelf een mask snijden voor de AJ-N met serie nummer ED912, die laaste zijn masks van 1manarmy, helaas heeft hij de letters niet in het juiste formaat.

1000012182.jpg

De letters gaan over een behoorlijk uitstekend romp deel.. dus de mask goed aangedrukt en vervolgens eerst een dun laagje vernis gespoten om doorwerken straks te voorkomen.

1000012183.jpg
De roundel is niet de roundel die ik straks ga spuiten, maar zit er alleen maar om de juiste afstand aan te houden tussen de letters en de roundel. Deze heeft 3 kleuren terwijl de roundel op de dambusters de 4 kleuren roundels hadden.

Na een aantal zeer dunne laagjes rood gespoten te hebben is dit het resultaat.

1000012184.jpg

Ik had niet goed afgeplakt bij de N .... maar dat is inmiddels al weer verholpen :)

Gelukkig geen lekkage gehad en de kleine serieletters en cijfers zijn ook mooi gelukt.

Grtz Ed

Terug
Bovenaan