Erwin: Welkom terug en bedankt om discussie open te trekken.
Laat mij even verduidelijken want het is steeds zoeken en overwegen maar toch ga ik verder op wat ik kan vinden en zien.
Ook heb ik soms een andere kijk op details waar ik zelf dan weer vragen bij heb.
Maar laat me toe om te antwoorden en wees vrij om dit tegen te argumenteren ,want dat maakt het net interessant en leerrijk.
1/ Kleurnuance is er wel maar zal het meebrengen naar een beurs ( en ledendag ) waar je het kan zien en beoordelen.
2/ De boom op diorama is uitgerekend plus minus 8.50 meter hoog .
De draden die je kan zien zijn gewoon de verankering om te verstevigen en was niet bedoeld om wortels te maken ( net omdat hij zo dicht tegen muur staat).
Waarom er steeds wortels moeten uitschieten en overal doorgaan is mij een vraag maar is wel spectaculair dat geef ik toe .
De boom is van onder wel degelijk breder hoor maar het zand moet nog wat worden verhoogd daar ik steeds de droogtijd van vorig werk rond boom moet afwachten
3/ De sporen die ik heb getrokken zijn evenwijdig met potlood getrokken eerst op basis van onderstel dat ik van u heb gekregen.
Ik wilde er geen tramsporen van maken omdat ik er van uit ga dat er soms tegen verkeer is in vorm van ruiter of wandelende personen en vandaar dat ik van vast patroon ben afgeweken.
voor de paarden hoeven heb ik een paard gebruikt maar ben misschien wat zuinig geweest .
Toch als er koetsen en paarden in beide richtingen lopen en rijden is het patroon toch wel zoek vermoed ik.
4/ De pin op de poort ,heb ik besloten om u te volgen en voor de steen te gaan al vind ik weinig tekeningen en documentatie van die periode.
Wat het slepen van de pin betreft kan ik wel begrijpen maar in deze staat de poort hoog genoeg om niet met de pin over de grond te moeten slepen.
Ron : Heb de waarheid niet in pacht hoor en moet steeds zoeken wat veel vertraging meebrengt met soms weinig resultaat .
De foto's worden gebruikt ter info en het is niet duidelijk of ze beschermd zijn maar indien dit zo is verwijder ik ze dadelijk.