Ik ben nu zover dat ik het eerste deel van de kit , het voorste deel ( koetswerk , neus en voorste ophanging ) kan koppelen aan het achterste gedeelte , de motor , versnellingsbak en aandrijving , samen met de achterste ophanging . Het verbinden van het stangenstelsel voor de stabilisatie was een zeer secuur werkje . Om alles in de juiste positie te houden was een tipje lijm echt wel nodig .
Maar eerst heb ik het reeds geairbrushte koetswerk voorzien van alle decals . Ik koos voor de beschildering van de bolide van Jim Clark in Zandvoort 1967. Daarna gaf ik alles een laagje glansvernis . De motor gaf ik tegelijk als basis een laagje satin .
Veiligheidsgordel zijn niet voorzien in deze kit van Ebbro die anders zeer gedetaileerd is. Bij alle info en foto's op het net is ook niet vast te stellen of gordels in die tijd al regulier waren ; Ik koos er voor om er zelf een paar te construeren van o.a. plakband en sprue deeltjes . Bij het plaatsen ervan moest ik die , reeds van een beetje lijm voorziene , gordels een beetje inkorten ; Een stripje van nauwelijks enkele milimeters catapulteerde toch wel juist op het model zeker terwijl er een zee van ruimte naast was ; Gevolg een dikke vloek bij de beschadiging van de lak , een kleine vlek rechts , juist boven de naam van Clark. Jammer , spijtig , maar ik moet dat dus zo laten en hopen dat het niet te veel opvalt. Het airbrushen van het model is anders heel goed meegevallen
Tegelijker tijd heb ik het stuurwiel gecentreerd en dat oogt veel "echter"
En in afwachting bij het drogen van het model heb ik alvast ook de velgen gelijmd en voorzien van hun "Firestone" banden