In het grijs de stukken die je misschien liever niet wilt lezen.
Dus je maakt onderscheid tussen opbouwende en negatieve kritiek. Mijn kritiek was bedoeld als opbouwend, helaas kwam het kennelijk niet zo over.
Wat betreft kleurkeuze, snap ik je beweegreden nu iets beter.
Mijn eigen opvatting was overigens niet als kritiek bedoeld maar als kennisgeving dat ik niet goed wist hoe je keuze te interpreteren.
Aangaande het overige, zeg je dat ik merendeels gelijk heb met wat ik opmerk. Meteen daarop bagatelliseer je hetgeen ik zeg, want niet de juiste grootte onderdeeltjes zijn bijgevoegd, ze waren al moeilijk genoeg te bewerken, fotografie vergroot alles uit, de kleinste foutjes zijn zichtbaar, fouten waren niet meer te verbeteren, camerapositie geeft een vertekend beeld...
- Ja, modelbouw is moeilijk als je het perfect wilt doen.
- Ja, fotografie vergroot fouten uit. Daar kun je dus perfect gebruik van maken om fouten te traceren en aan te pakken.
- Ja, camerapositie kan een vertekend beeld geven, maar als vijf cameraposities mij hetzelfde tonen blijkt dat het toch niet zo héél verkeerd was.
- Jawel, fouten zijn wel degelijk te herstellen.
Ik interpreteer jouw reactie als één van ergernis versus mijn goedbedoelde adviezen en kennisgeving van constateringen. Je zegt dat ik gelijk heb, maar hebt overal een (in mijn ogen veelal faux) verklaring voor. In dat opzicht, blijf ik bij mijn mening dat je model een 8 waard is, doch mijn inschatting dat je tot een 9 of 10 kunt komen moet ik inslikken. Liever had ik dan gelezen, dat je tevreden bent met dit resultaat. Ik vind het altijd leuk mensen hun huidige resultaten te laten ontstijgen. Als dat er niet in zit, hoef ik ook die tips allemaal niet te geven.
Alom, gefeliciteerd met een heel aardig geslaagd model. Fin.