Dit weekend even een proefstukje gedaan met de kadapak om te zien hoe dat werkt als asfalt.
Mocht je dit spul ooit zelf gebruiken, hier een paar tips:
1) Gebruik zo min mogelijk vloeistoffen (het schuim absorbeert ze en geeft lelijke plekken)
2) Het is verfbaar met vrijwel elke verf, het duurt alleen even voor het dekt.
3) Plakken doe je best met behangerslijm. Houtlijm kan ook maar vond zelf behangerslijm iets beter gaan.
4) Je kunt het oppervlak DROOG schuren voor een ruw, of juist een glad oppervlak.
5) Inkepingen gaan het beste met een mesje. Scherpe potloden of krastools bleven nog wel eens haken.
Hier een klein overzicht van mijn proefstukje. (Dit wordt niet het uiteindelijke ondergrondje dus!)
Stap 1)
Gespoten met 50 shades of grey. Daarna even grof een witte streep getrokken met behangerstape.
De gaten en barsten in de weg zijn gemaakt met een nr 11 hobbymesje. Daarna geaccentueerd met vallejo zwart.
Tip: niet doeeeen. Het vloeit uit en geeft later problemen.
Stap 2)
Vallejo zandpasta gesmeerd. Vervolgens echt saharazand er over gegooid. Dit dan weer vastgezet met vallejo fixer. Je ziet aan de zwarte plekken links, dat dit de verf activeerde en lelijke plekken geeft.
Stap 3)
Vallejo matt varnish in de naden gekwast, en dan zand er in gewreven. Vervolgens het zand gespoten met tamiya dessert sand. Daarna afgewerkt met mig "gulf war sand" pigment poeder. Dit is vastgezet met mig pigment fixer. Tot slot is het wegdek opgeschuurd om het oud en grof te maken, de vernisplekken rond de scheuren weg te halen, en de andere vlekken te egaliseren. Tot slot heb ik enkele oliestreepjes aangebracht. Dit met AK engine oil. Heb je dit niet en wil je geld besparen? Zoek u in de bouwmarket ouderwetsche lijnzaadolie. Dat is exact hetzelfde spul. Eventueel kun je er een beetje bruine/zwarte olieverf bij doen voor de kleur. Simpel!
Dat was het voor nu. Graag jullie mening. Ziet het er een beetje realistisch uit? (Ik heb me iets teveel laten gaan met de barsten, dus dat doe ik sowieso niet op mijn definitieve stukje.) Kritiek welkom!