De meeste lopende projecten even in de ijskast naast het bier gezet vanwege weinig interesse om er aan te werken.
Dus het nieuwe slachtoffer word een M113 Fitter een licht recovery in dienst van de IDF (Israelie Defence Force)
Van dit voertuig met de HIAB kraan zijn diversen configuraties te vinden zoals deze van Verlinden weergeeft tot en met voertuigen vol gehangen met werk kasten, ik ga dus gedeeltelijk voor de Verlinden versie omdat dit de mooiste uitvoering vind om te zien.
De doos, de oude Tamiya M113 die voor een prikkie is aangekocht.
De conversie set van Verlinden (ook tweede hands) en een paar gekregen losse tracklinks.
Wat referentie materiaal inlcl het artikel over de fitter die ik van PeiperJ toegezonden heb gekregen, nogmaals bedankt.
Ik ben begonnen wat voorbereidend werk, hier de sincmarks in de putty gezet.
Daarna een kilo overtollig resin verwijderd door middel van knippen met scherpe tang.
Daarna met een waterproof schuurpapier korrel 200 op een glasplaat geplakt het onderdeel nabewerkt.
Van de zijskirts heb heb ik de boutjes doorgeboord en met een druppeltje lijm vastgezet zodat deze nu als template dienen om de later de gaatjes in de M113 zelf te boren (de IDF gebruiken geen zijskirts op hun M113`s)
Het stuk tape met de potlood strepen is voor de juiste positie om later op het bovendek de tie downs op de juiste plek te krijgen.
Het bovendek voordat ik ermee aan de slag ging
En gereed wat het schuurwerk betreft, nu nog de gaten dichten en dan kan het Verlinden luik erop.
Dus het nieuwe slachtoffer word een M113 Fitter een licht recovery in dienst van de IDF (Israelie Defence Force)
Van dit voertuig met de HIAB kraan zijn diversen configuraties te vinden zoals deze van Verlinden weergeeft tot en met voertuigen vol gehangen met werk kasten, ik ga dus gedeeltelijk voor de Verlinden versie omdat dit de mooiste uitvoering vind om te zien.
De doos, de oude Tamiya M113 die voor een prikkie is aangekocht.
De conversie set van Verlinden (ook tweede hands) en een paar gekregen losse tracklinks.
Wat referentie materiaal inlcl het artikel over de fitter die ik van PeiperJ toegezonden heb gekregen, nogmaals bedankt.
Ik ben begonnen wat voorbereidend werk, hier de sincmarks in de putty gezet.
Daarna een kilo overtollig resin verwijderd door middel van knippen met scherpe tang.
Daarna met een waterproof schuurpapier korrel 200 op een glasplaat geplakt het onderdeel nabewerkt.
Van de zijskirts heb heb ik de boutjes doorgeboord en met een druppeltje lijm vastgezet zodat deze nu als template dienen om de later de gaatjes in de M113 zelf te boren (de IDF gebruiken geen zijskirts op hun M113`s)
Het stuk tape met de potlood strepen is voor de juiste positie om later op het bovendek de tie downs op de juiste plek te krijgen.
Het bovendek voordat ik ermee aan de slag ging
En gereed wat het schuurwerk betreft, nu nog de gaten dichten en dan kan het Verlinden luik erop.
Laatst bewerkt door een moderator: