Hoofdsponsor

1/35 M113 Fitter [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Prachtig werk Ron ! Dat wordt een voertuig waarbij het jammer is om er verf op te zetten, om de vele prachtige extra toegevoegde details te verbergen.

Gelukkig zul je nog kunnen genieten van de foto's.

Ik kijk al uit naar het vervolg.

Groeten Rik

Bedankt voor de reacties mannen

Sorry Beyond voor de kriebels in je buik 8)

Inderdaad Rik soms is het echt zonde om een model in de verf te zetten na al het werk wat je erin heb gestoken :(

Ron, heb je die tankdoppen in resin gegoten? En dit in een mal van instand mold?
Geen problemen ondervonden?

Inderdaad de mal is door middel van de Intand Mold gemaakt (kon niet op de naam komen van het product) en heb Magic Sculp gebruikt voor de doppen, dus geen resin ;)

Inderdaad de mal is door middel van de Intand Mold gemaakt (kon niet op de naam komen van het product) en heb Magic Sculp gebruikt voor de doppen, dus geen resin ;)

Zo doe ik het ook :)
Ik dacht echter dat het deze keer resin was, en dan was ik benieuwd naar je ervaring ermee.. :))

Ik denk dat resin niet in deze mallen van dit product, resin word warm tijdens het uitharden en de IM heeft warmte nodig om zacht te worden. Kan zijn dat het mis heb bij de kleinere dingen die je dan eventueel afgiet.

Ik blijf het fijn spul vinden :)

Ik denk dat resin niet in deze mallen van dit product, resin word warm tijdens het uitharden en de IM heeft warmte nodig om zacht te worden. Kan zijn dat het mis heb bij de kleinere dingen die je dan eventueel afgiet.

Ik blijf het fijn spul vinden :)

Inderdaad die warmte is de reden dat beide niet samengaan, juist daarom dat ik de vraag stelde :)

Nog eens alles rustig Door gelezen blijft een zeer boeiend top om te volgen,de nieuwe update mag weer eens gezien worden verder zeer verzorgd werk...😉

Danny bedankt voor je reactie :)

Nu nog 5 dingetjes te doen maar zoals altijd de kleine dingen vragen de meeste tijd dus moet ik nog even doorbijten om deze koektrommel af te krijgen :laugh:

Een kleine update van de laatste dingetjes op de tracks na, dus de bouwfase nader zijn einde.

Na een aantal foto`s te hebben bekeken bleekt dat de Verlinden brandblusser niet helemaal klopte, dus gelijk ook maar weer aangepast :)
En nieuwe width indicators in elkaar gesoldeerd.

bd62efc8b3bed9da88e9a8a39ee9c11b.jpg

Na een stevig aantal uurtjes frutselen staat het Fittertje te wachten tot de baas zin heb om hem in de verf zetten :)
Er zijn in tussentijd nog wat dingen aangepast en een paar bijgekomen, al met al een leuke bouw.

49519c1808e55d3017852f520e08b80c.jpg

4ef770ef44c61552cab0a06ff42ffab8.jpg

5676ab5d6e5611f33a6613225476b885.jpg

4ef770ef44c61552cab0a06ff42ffab8.jpg

ce3eeda51cb3935483445aa9624687bd.jpg

... in welk geval ik benieuwd ben wat er nu zo aantrekkelijk wordt gevonden aan die -hopelijk- rage.

Bij een model dat half uit photo etch bestaat en half uit (eenkleurig) plastic, kan ik me er nog wel iets bij voorstellen, maar dan nog vind ik het zonde dat er geen verflaag overheen komt; hier zie je ook allemaal ontsierende stukjes resin, Evergreen strip en dergelijke erbij zitten.

Dit alles, als observant van trends, geconstateerd en opgemerkt hebbende, kom ik toe aan het cliché dat even waar is als veelvuldig herhaald: natuurlijk is het jouw model en maak jij de keuzes. Maar het moest me toch even van 't hart :)

Ik kan genieten van een naked kit als van eentje met haar kleren aan :))
Laat maar komen wat je ook van zal maken :wiggle:

Enkele vraagjes Ron, de kraan, is die enkel vast gekleefd op de schoendoos? Of is deze combinatie verstevigd? Weegt de kraan niet te zwaar?

Mannen bedankt vooor de positiefe reacties :)

Beyond de kraan zit met een pen door het bovendek heen, de kraan zit zit nu nog los en ook de twee gasflessen om het spuiten iets makkelijker te houden.

Tja naked kit leuk om te zien wat er aan gedaan is maar zelf vind ik het niet op de wedstrijdtafel thuis hiren en waarom omdat de meeste kits alleen maar PE en resin hebben gekregen en dat kan iedere nette bouwer wel.
Ik zelf geniet meer van een minimaal 80 a 90 scratchbuild model dan dat alles uit het doosje komt.

Dus dit blijft geen naked kit en krijg ook zeker nooit een wedstrijdtafel te zien :)
Dus Roy hij word gewoon gespoten ;)

Voor de goede orde, je hoort me zeker niet zeggen dat dit model niet wedstrijdwaardig zou zijn; integendeel.

Terug
Bovenaan