Hoofdsponsor

1/35 M113 Fitter [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Bedankt Beyond voor de picca`s :)
Ja ik denk dat de mijne wel iets anders word :)
Die half track is wel leuk en daar is ook een conversieset voor maar daar wil zelf ik niet aan beginnen vanwege de uitstekende kwaliteit van de set :), maar als ik het goed zie op de foto is deze geschratchbuild en is er gebruik gemaakt van de HIAB kraan van de M113 en dat klopt dus niet want er staat een andere kraan op de halftrack fitter en zie nog wel diversen andere foutjes in het model.

Ondertussen niet stil gezeten dus alle resin onderdelen schoongemaakt zodat ik in ene keer door kan werken als ik hiermee aan de slag ga.
Een paar gaten dicht gezet met spreu en putty.

6c7e69d825dafdc173c35d478127f087.jpg

Wel uitkijken met schoonmaken dat je niet in je vinger zaag, dus een verbanddoos is ook geen overbodige luxe in de hobby gereedschapskist :)
d170d5f948813a99d1f8af6984310134.jpg

Had nog even geen zin in het resin gebeuren en ben gestart aan de voorzijde met enkele verbeteringen en aanpassingen.

1 Tiedowns (moet er een iets lager zetten :huh:)
2 2 Missende bouten aangebracht
3 Grondplaat gemaakt waar normaal een reserve wiel op komt te zitten
4 Nieuwe boutjes aangebracht
5 Nieuwe en juiste positie waar de sleepogen komen
6 Lasnaden en ja die lopen door tot aan de bovenzijde
7 Van 0,5 mm strip een plaatje op de voorzijde spatborden aangebracht, dit mist geloof ik elke M113
8 Boutje aangebracht waarmee normaal gesproken de sideskirts vast zitten
9 Afdicht doppen aangebracht

d7f8f29c7d3b751cce04519c9d66a806.jpg

En een iets betere foto van de grondplaat voor het reservewiel, ondertussen is het onderste stripje recht gezet :)
Deze grondplaat staat op stukjes 0,15mm strip niet echt op de foto te zien dat hij boven het voertuig zweeft.
Op het echte voertuig staaten hang zover ik weet alles op stalen bevestigingen, dit zal wel te maken hebben dat de M113 uit aluminium bestaat zodat het bevestigen van de diversen onderdelen steviger is.

09ae92ebfb24d11daee7a8e3174aebcf.jpg

De voorzijde is nu bijna gereed op een lading bouten na en er moet nog een werktafel in elkaar worden geknutseld die over het motorluik komt te vallen, moet nog even uitzoeken hoe het precies zit met het schanierpunt van de tafel.

Mooie pleister Ron.

Het werk ziet er weer goed uit, de boutjes zijn ook mooi symmetrisch geplaatst voorzover ik vanaf hier kan zien.

Mooie verbeteringen en netjes aangebracht ;)

Bedankt trouwens voor de toelichting ivm de takel op de halftrack, wist ik niet ;)

Thnks mannen.

Maar jullie hoeven niet jaloers op de scratchbuild pleister te zijn hoor dat kunnen jullie ook :)
Oh ben later nog even een hechting wezen halen want het wilde niet echt stoppen met bloeden :O

Beyond ik heb FB maar doe er niets mee buiten dan enkelen pagina`s volgen die niet mijn accountje vol spammen :)

Weer een stapje verder met de voorzijde en zo sluip er toch meer werk in dan wat ik had gedacht :)

Probleempje, het onderdeel waar de verlichting opstaat steekt boven de de voorplaat uit en dat moet toch vlak moet lopen.
1676dbb494f3e60204dfd515f10daace.jpg

Na wat vijlen en putty werkzaamheden had een ik mooie gladde plaat.
Toen van L profiel nieuwe steunen voor de verlichting gemaakt zoals het ook in het echt is.
Ook de werktafel is gereed en nog wat andere kleine frutsels:)
e8cf645ab2406933b24881a08bae94e0.jpg

De verlichting staat er nog los op omdat ik even moet kijken of ik nog ergens van die mooie glazen koplampjes heb liggen.
2639f0e708e64c75703206511197aa64.jpg

Ik moet nog even uitzoeken hoe het gaas op de motordek vast zat, zat foto`s van het voertuig maar niet van de bovenzijde.
Zelf loop ik te denken dat het gaas vast zit met een enkel laspuntje hier en daar?

Bedankt Danny en inderdaad is wel een hele verbetering dan wat er in de kit zit :)

Ondertussen weer een stapje verder met deze koektrommel.

De voorzijde is gereed dus fase 1 is afgerond :)
32ab06becca1c2d3a1e1e7f3de0ae3d8.jpg

74395e6211064f74f7f32806a105cc75.jpg

Na wat zoekwerk op het internet kwam ik erachter dat de PE roosters niet juist waren dus deze veranderd met gaas met een vierkant motief en iets grover.
Ziet er nu wel heel grof uit maar dat lig aan de kleur, als het na het primeren alsnog blijkt dat het te grof is dan kan ik altijd nog de PE roosters terug plaatsen.
7f43b385eb48e758f7c9d26855573861.jpg

De kraan is gedeeltelijk klaar hier moesten nog 3 aansluitpunten komen voor de slangen want VL had er maar 2 voorzien terwijl er 5 opzitten :nowink:
2589dfaa29bfd136de88f566931a72dd.jpg

De schijnwerpers van handels voorzien en op de achtergrond twee mallen voor nieuwe tankdoppen die hopelijk goed uit de mal komen want anders doe ik hier verder niets mee.
4f7624192279258bd2af53579a0daf20.jpg

Ferm bezig Ron..enorm inventief met die mallen ,roosters...zalig om te volgen!

Grtz yves,

Dat wordt een ferm stuk ! Goed bezig, 'k heb in één trek dit topic doorgelezen en heb genoten van je scratchwerk.

Succes nog !

Groeten Rik

Ik blijf volgen met veel interesse. Die after market sets zijn inderdaad niet steeds perfect in detail en een goede documentatie is en blijft nodig.

Ziet er prachtig uit , pure nostalgie voor mij die beugels heb ik met hopen gemonteerd in de fabriek waar ik als jonge gast mijn eerste werkjaren heb versleten
Marc

Mannen bedankt voor de reacties :)

Erwin inderdaad after market wil nog niet zeggen dat je een kant en klaar product in handen krijg, maar ach zo blijf er nog wat te doen :)

Beyond, leuke foto`s en veel varianten ook en mog je eens wat inspiratie zoeken om een M113 te wheatheren dan heb je daar keuze genoeg.

Wat PE werk in model gebracht en gesoldeerd voor de stevigheid.
f4444d8ab521e7f4cdfae8896c02a4c7.jpg

De nieuwe tankdoppen maar eens uit de mal getrokken :)
Het gevalletje op het koperdraadje is zo`n aanspan dingesding om de kraan vast te zetten als hij niet gebruikt word.
01b9322074d1f972b09ef22f92e17bea.jpg

De kraan zelf op wat opkuiswerk na.
d5031e3d7696b6d91bf8e3792f2528e2.jpg

En nog wat plaatjes hoever ik sta op dit moment.
eb29965fbbc64c692a5e6546be1f4ea8.jpg

55eeee8b8c7ceabd708f5af345227fdc.jpg

Zeer mooi :ohmy:, het doet telkens mijn buik kriebelen als ik dit zie..
Zozeer dat ik de vorige keer, na je topic te hebben gelezen, al eens een doos uit mijn stash gehaald heb om er eens in te kijken... :why:

Terug
Bovenaan