Hoofdsponsor

1/35 M26 Pershing [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad Beyond, vergeten. Ik zal dit moeten wegwerken met drybrushes.:wub:

Ondertussen is de M26 al uit gehard en ben ik begonnen aan de eerste laag drybrushes.

De eerste laag was een overall met US olive, direct gevolgd door Yellow Olive. Vervolgens meer naar het midden per vlakje Olive Grey gevolgd door Reflective green. Als laatste werden hier en daar een veegje van Medium olive en Olive green Gestreeld.;)

En dit is het resultaat tot nu toe,

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens wordt er een wash van Raw Umber voorzien.

Grtz Bart.

Bart,je gaat als een speer...... ;)

Mooi spuitwerk,eveneens de wash die je aanbracht,netjes!

Goede herstellingswerken door die drybrushes Bart.
Altijd genieten wanneer je de werken tot leven ziet komen.

Mark

Mmmm interessant om te weten die drybrush-techniek om de verzilvering te verbergen! Ik deed net het tegenovergestelde met washes van olieverf... Om eerlijk te zijn, heb ik de indruk dat jouw methode beter werkt :P

Thierry

De Pershing is een parel om mee te werken, Filip. Daarom gaat het ook zo vlot.:D
Thierry, de drybrushes kunnen goed werk leveren, maar het lukt niet altijd met enkel drybrushen hoor.;)

De laatste update, althans voor het einde van de werkweek toch.:P

Wat heb ik nog verder gedaan; na de verschillende groentinten, een wash aangebracht met Raw Umber.
Daarna een snelle overall drybrush met Kaki drill.
Verder nog de loop- en trekwielen geplaatst.
En stilletjes weg al begonnen met het aanbrengen van stof en modder.

Fotos:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De volgende stap is het afwerken van de uitlaat en chippen.
Tot de volgende keer dan weer...

Grtz Bart.

Ge zijt weer goed bezig hé, Bart !

Mooi model, je afwerking is subliem.

Met dit type werd de basis gelegd voor een hele reeks na-oorlogse tanks : Patton, Walker Bulldog,...

We blijven dit met belangstelling volgen, maatje...

Groeten Rik

Correct Rik, zelfs de M1 Abrams is een verre afstammeling van deze M26. Het zit hem in de ophanging.;)

Vandaag ben ik toch een 3 uur bezig geweest aan de M26, de toren kreeg de zelfde behandeling als het onderstel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Verder hebben we olie en brandstofresten aangebracht met Black en Raw Umber.

attachment.jpg

Ook de uitlaat werd verder afgewerkt, eerst leather daarna pigment poeder rust dan Burnt sienna, als laaste een drybrush met zwart.

attachment.jpg
Ook hier en daar zijn we al begonnen met te chippen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu zijn de tracks in behandeling.

Tot de volgende update.

Grtz Bart.

Mooie vordering man. Dit was ook een pracht tank e.
Jammer dat hij zo laat ISIN WWII ontwikkeld is maar heeft wel nog zijn nut gehad.

...... Het zit hem in de ophanging......

Het grappige is dat de amerikanen in eerste instantie dit systeem niet wilden gebruiken, de duitsers en de russen daarentegen gebruikten dit systeem wel, en na het zien van de goede resultaten hebben de amerikanen dan toch maar dit systeem gaan gebruiken... De oorlog liep toen wel al op zijn einde :O
Trouwens een amerikaanse uitvinding, maar ben even kwijt van wie..

Bart jongen, er zitten knappe kleurschakeringen in je groen ! Niet zo eenvoudig als je OD gebruikt hebt, tenminste ik heb met die kleur al vaker ruzie gehad.

Bedankt voor de lovende reacties, doe me echt plezier.

Guy wat bedoel je met de term OD, deze ken ik nog niet.

Grtz Bart.

Oeps, dom van me. :D Natuurlijk. Waarom is dit dan zo'n moeilijk kleur? Ik heb er anders nog nooit last mee gehad.

Grtz Bart.

Prachtige verwering Bart!
Dit is toch de Tamiya met de werkende vering? Zo ja, is die een beetje in elkaar te zetten?

Trouwens een amerikaanse uitvinding, maar ben even kwijt van wie..
Dat was Christie, o.a. de BT-serie en de T-34 gebruiken hem ook, net als een aantal Engelse tanks. Maar ik kan me zo gauw geen Duitse tanks herinneren die ze ook gebruiken.

Peter

Was het Christie systeem niet dat het voertuig zowel op wielen als rupsbanden kon rijden?

Inderdaad Peter, dat is deze en de pasvorm is perfect zoals je van tamiya kunt verwachten hé.

Qua ophanging denk ik eerder dat het vickers is, zo heten die ophangingen vandaag toch in het militaire milieu, de andere zoals de Duitsers gebruikten is de Christie ophanging want deze heeft geen terugloopwieltjes, Vickers heeft die wel.

Grtz Bart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan