Hoofdsponsor

1/35 M26 Pershing [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even opgezocht ivm de ophanging:

.... Wat de tanks aangaat was de ingebruikname in het amerikaanse leger van de zware M26 Generaal Pershing-tank belangrijk... en had goede tereineigenschappen als gevolg van een betere wielophanging en bredere rupsbanden. De amerikanen hadden de zogenoemde Christie-ophanging herontdekt, nadat ze hadden gezien hoe goed deze bij de duitsers werkte. De duitsers op hun beurt hadden het principe van de russen geleend. De russen hadden indertijd van de amerikanen de toestemming gekregen om de Christie-ophanging te bouwen, nadat de amerikaanse militaire autoriteiten in 1919 hadden geweigerd zich te verdiepen in Cristie zijn vooruitstrevende ontwerpen...
bron: De tweede wereldoorlog, Lecturama

en dan nog dit gevonden op het net: http://en.wikipedia.org/wiki/Christie_suspension

Ter informatie ;)

Prachtige info Beyond, kan ik zeker ook gebruiken op mijn werkvloer.

Nu terug naar de Pershing, deze is bijna klaar.

Wat is er nu nog gebeurd, wel een beetje gespeeld met pigmentpoeders en wat gras.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En ook een enorme vuurbal gemaakt, aangezien dat hij moet vuren...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog de afwerking: Crew materiaal en stof op spuiten.

See you soon.
Grtz Bart.

Een interessante aanpak, maar het is eigenlijk ingewikkelder dan een vuurbal toevoegen hier. Er lijkt een behoorlijke mondingsrem op de loop te zitten. Bijgevolg gaat de rookontwikkeling zich niet uitsluitend voorwaarts verplaatsen. Ik bouw momenteel ook iets met een vergelijkbare vorm van loop en als die vuurt, gaan er ook twee steekvlammen zijwaarts...

tf-white-eagle-artillerymen-train-to-support-isaf-mission_101113-o-9999r-001.png

(foto http://outontheporch.org/category/training/page/17/)

Laatst bewerkt:
Je zal idd aan beide zijden van de vlamdemper een steekvlam krijgen.

Van de steekvlam aan de vuurmond, dat komt nog. Maar vergeet niet dat dit een tank is, met een 90 mm projectiel. Geen artillerie stuk met een 155 mm granaat.
Deze wordt ook niet gelanden met kruitzakken en een granaat, maar met een projectiel zoals een kogel.
De rook en vuur ontwikkeling zal dus veel minder zijn, anders geeft de tank ook direct zijn positie vrij, wat natuurlijk vrij nadelig is voor een tank.

Foto.

attachment.jpg
Grtz Bart.

Ik hou van mensen die zoiets gewoon even aanpakken ! Een steekvlam maken, je moet het maar durven én kunnen. Je ziet echt de gloed in de wolk. De granaat die er even uit komt piepen...echt knap gedaan !

Ik heb ooit een C-47 gemaakt tijdens een groepsbuild hier op het forum en experimenteerde toen eveneens met staalwol om flakwolkjes te simuleren (werden wel weer weggehaald wegens teveel stokjes).

201_zps5409e091.jpg

Bovenstaande foto werd flou gemaakt en de stokjes waarop vliegtuig en wolkjes weggemaskeerd voor de lol.

Laatst bewerkt:
O jongens jullie flatteren me:08:, maar het is eigenlijk niet zo moeilijk hoor.
Er komen wel nog wat aanpassing aan, maar dat is voor later.

Grtz Bart.

Tussen de Tour de France en het werk door, toch nog een beetje kunnen verder doen aan de M26

Op de M26 heb ik een aantal attributen geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moet er nog meer diepte komen in de attributen, vervolgen moet er nog stof en zand opgespoten worden.
Achteraan op het dek twijfel ik nog over een "panelset".

Grtz Bart.

Ziet er prachtig uit Bart.
Het kan natuurlijk aan de macro-stand liggen, maar is de prikkeldraad niet wat aan de grote kant ?
Ik bedoel de pinnen aan de draad...
Het is best mogelijk dat het in "het echt" veel beter meevalt dan op foto.

Mark

Ik heb dezelfde vraag (opmerking) als Interceptor: ik vind die prikkeldraad dus ook nogal aan de grove kant. :unsure:

Het kan natuurlijk aan de macro-stand liggen, maar is de prikkeldraad niet wat aan de grote kant ?
Ik bedoel de pinnen aan de draad...
Het is best mogelijk dat het in "het echt" veel beter meevalt dan op foto.

Mark
Deze indruk had ik ook. Voor de rest een prachtig model man en mooie toevoegingen.

Daar de romp met slijk en gras bedekt is mag je niet vergeten de wielen en de tracks te voorzien van dat slijk en gras.

Mooie update, Bart.

Maar die prikkeldraad zou ik ook vervangen. Eduard heeft een fretje op schaal, uiteraard heeft het niet het uitzicht van de gedraaide draad, zoals jouw exemplaar, maar is wel veel fijner.
Je kisten achterop misschien wat meer verweren. Bvb een laagje haarlak, daarover wat groene Tamiya verf dat je dan weer wegneemt. Dan nog wat lichtere verfchips.
Dan kun je afwerken met wat pigmentpoeders.
Je grassen zou ik ook wat bedekken met wat bruine pigmentpoeders, zodat ze wat minder expliciet naar voor komen. Nu oogt het alsof je een gazon aangelegd hebt op je tank. Het gras is uit de grond gerukt en door het slijk gehaald, hierdoor is er weinig groen te zien.

Beschouw dit als opbouwende kritiek, het is een eerste indruk die ik verwoord.
Wat je ermee doet is jouw keus, het is en blijft tenslotte jouw model.
Tevens weten wij niet wat jouw idee is, en waar je naartoe wil werken.

Succes nog.

Groeten Rik

Dank voor de reacties mannen.

Die prikkeldraad daar is wel iets van, ik zal een nieuw fijnere maken.
Wat het gras betreft dat komt wel snor hoor, er moet nog zand en stof opgespoten worden. Hierdoor zal dat dus een andere kleur krijgen.
Op de wielen zit ook gras en slijk hoor Famo, maar merkelijk minder dan op de romp, omdat deze tank al een geruime tijd door de stad aan het rijden is. Dus dacht ik zo "dat zal er waarschijnlijk al van af gedenderd zijn".
Het houtenwerk en andere details moeten inderdaad nog bijgewerkt worden, Rik.

Tot de volgende update.

Grtz Bart.

mooi werk hoor, idd het prikkeldraad even vervangen en de kistjes achterop nog een beetje bijwerken en je hebt een mooi stuk gebouwd.
ga zo door

Yep, ik vind net zoals de anderen dat het prikkeldraad iets dunner mag en dat je de houten kisten ietske meer mag verweren maar dit zijn maar details want de tank ziet er heel goed uit hoor en de olive drab vind ik ook heel geslaagd!

Thierry

Thanks mannen, de prikkeldraad is al vervangen, ben nu bezig met de kisten nog een beetje bij te verweren. Vooraleer ik het stof erop spuit zal ik nog een paar foto's plaatsen.

Grtz Bart.

De M26 Pershing is op zijn einde gekomen, dus dit draadje mag gesloten worden.
Bedankt voor alle reacties.

De fotos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug