Dankuwel. Het vorige was maar en schematische weergave, in deze update zie je hoe het in zijn werk gaat.
Eerst meten waar het binnenste vlak ligt en met een dun zaagje de cilinder doorzagen. Dan de kruisverbinding wegfrezen, die is later niet meer nodig.
Na een tweede zaagronde krijg je de drie stukken uit de foto in de vorige post. Het klopt niet helemaal, want ik had zo moeten zagen dat het binnenste rondje ook meteen mee door was.
Om te vermijden dat er teveel materiaal verdween, wilde ik nu geen volledig stuk doorzagen. Ik maakte een snede aan de kant en kon zo bij de naaf komen.
De klinknagels mochten mee afgezaagd worden, want dat moesten eigenlijk moeren zijn. Misschien zet ik hier later nog de 60 bouten tegen. Het dopje was nog net helemaal volledig.
Dit stukje slagschip wordt gebruikt om het dopje op een verhoog te zetten.
Daarna kan de snede terug dicht.
Nu de stukken gezaagd zijn, kan er een mooie vergelijkingsfoto gemaakt worden.
Bij de tweede poging kon ik de gebruikte maten overnemen om meteen goed te zagen.
Ik laat de voorkant en de achterkant nog los om de bouten gemakkelijker te positioneren.
De bumper kwam vrij makkelijk terug los, er moest ook nog wat aan gesleuteld worden want die gaten liepen gisteren nog niet door tot aan deze kant. Hij is nu ook wat schuin afgesneden. De verstevigingsribben moesten erg dik zijn volgens een foto, ik heb gewoon die uit de kit gebruikt. Een Evergreenconstructie verstevigt de trekhaak.
Alle oversize dwarsbalken zijn hier uit het frame gezaagd, er zit er nog een om de transmissie aan te hangen. Er komt er een minder in de plaats, ook weer met gaatjes.