goede tips, die kan ik zeker gaan gebruiken voor een volgend model.
Waarom dient dit forum anders?
Ok ok, ik weet wel dat deze vorige post al een paar maandjes oud is, maar toch wil ik bij dezen even een tip geven.
Op je foto's waar al een paar lagen blanke lak op ligt is te zien dat het model inderdaad niet meer mat is, maar echt glanzen als een showroom model doet het toch ook niet echt.
Mijn remedie is de volgende :
Na het aanbrengen van de blanke lak laat je de casco voldoende lang indrogen (een weekje moet ongeveer voldoende zijn), en dan ga je de lak te lijf met het "schuurstaafjes" (zo noem ik ze) die je bij de apotheker koopt(wel de variatie waar je vier verschillende kleuren (gradtie in "korrel" op ziet) (ze dienen dus eigenlijk om de nageltjes (of bij sommige exemplaren : de klauwen) van de madammen tot glans te brengen.
Wanneer dat achter de rug is, breng je een laagje "simonis" (Tamyia heeft die dus ook)aan, laat eventjes drogen, en verwijder die dan met een zachte doek (bij Tamyia is die ook bij geleverd), en je zult zien, het is een wereld van verschil.
Niet panniekeren wanneer je casco na de eerste schuurbeurt helemaal mat is, zo hoort het nu eenmaal.
Er zijn ook paketten in de handel (Novus via de brouwershop), maar deze sticks van bij de apotheker werken even goed.
Wat Tamyia ook nog heeft zijn de zogenaamde "rubbing compounds" te vergelijken met de Novus dinges. Deze compounds heb je tegenwoordig in drie gradaties, te gebruiken van "ruw" naar "fine", een goedkoper alternatief voor deze tubes is gewone, goedkope tandpasta.
Have fun ...