Hey,
Terug met een update.
Ondertussen is het riveteerwerkje gedaan wat uiteraard niet spijtig is....
Onderstaande foto's zullen het eindwerk in beeld brengen aan de onderzijde van het vliegtuig. Niet op letten, hij blinkt van de klir om de rivetten te verzegelen natuurlijk.
Volgende detailstap waren de wielpoten om op het land zich te kunnen verplaatsen. Dit waren wegneembare onderdelen, die erop geplaatst werden als hij op het 'droge' werd getrokken voor onderhoudswerken enz., of eraf genomen werden wanneer hij te water wordt gelaten....
De stukjes die de kit meegeeft heb ik eveneens een foto van genomen, maar we hebben deze uiteraard niet gebruikt. Een wielpoot is ondertussen al volledig afgewerkt, de andere moet nu nog gemaakt worden, maar zal iets sneller verlopen daar ik nu weet waar ik moet op letten, en dat ik de afmetingen heb uiteraard....
Voor de zelfgemaakte wielpoot hebben we verschillende materialen gebruikt waaronder de koperen buisjes van Albion, Evergreenstrips, enz..., uiteraard hebben we daarvoor genoeg docu om ons te baseren daarop. Ik hoop het dat aanslaat...., allez wat foto's,...
eerst de afwerking van de rivetten aan de onderzijde,
en dan nu de wielpoten met als eerste foto, de kitonderdelen...
Voila se, op de naar de tweede wielpoot.
Daarna kunnen we hem afwerken met wat kleine prutsen nog en dan vermoed ik dat we eens de spuit gaan mogen boven halen....