Thuis aangekomen, was ik toch wel eens benieuwd in welke mate het toestel uit het lood staat. Ik vond de conclusies interessant genoeg om even te delen.
Ik heb de foto allereerst recht gezet ten opzichte van de vleugels. De blauwe lijnen zijn precies horizontaal of verticaal:
Allereerst, complimenten met hoezeer je het toestel van voren hebt gefotografeerd. Ik wou dat ik dat voor elkaar kreeg, je hebt nagenoeg
precies van voren een foto weten te maken. Best knap.
Dan een close-up:
Ad 1.: het stabilo staat precies parallel aan de vleugels. Dit heb je perfect uitgevoerd.
Ad 2.: beide kielvlakken staan een fractie uit het lood. Ik wed dat als je deze een beetje aanduwt met de föhn erop (niet te dichtbij), je dit binnen minuten zou kunnen corrigeren.
Ad 3.: de middellijn ziet er goed uit. Tuurlijk, 100% recht van voren gefotografeerd heb je niet, maar ik zie niet iets wat duidelijk niet klopt.
Ad 4.: mijn 'haviksogen' zagen vooral, ten opzichte van de vleugels, de schuine lijnen van de cockpitvensters en maskeringstape. Ik moet wel zeggen, dat zeker de cockpitruitjes niet zo erg zijn als het leek. Ze staan ongeveer 1 tot 1,5 graad uit het lood en dat valt eigenlijk nog wel mee.
De foto bevat een enorm gezichtsbedrog, namelijk het landingsgestel waarvan ik al vermoedde dat het gedryfit was. Aan de onderste rode lijn kun je zien hoezeer het landingsgestel op de foto niet op de juiste plek zit.
Ik denk nog steeds dat ik zou proberen, in jouw schoenen, het toestel alsnog te richten, met de risico's die daaraan verbonden zijn, maar zo steek ik nu eenmaal in elkaar. Dat het
eeuwig zonde zou zijn om het richten NIET te doen, moet ik inmiddels wel nuanceren, nu ik deze analyse heb gemaakt. Het valt dus uiteindelijk wel mee.