Bouwers,
De bouwtijd is tegenwoordig aan de schaarse kant , toch wat tijd gevonden voor wat kunst en vliegwerk en dus een update over de Mercedes beast
Begonnen met het clearen van de body , zoals naar gewoonte met het Diamond Finish systeem van ZP
https://flic.kr/p/2ivWzWw
Redelijk geslaagd , maar toch wat meer orange peel dan ik zou wensen, heb me laten wijsmaken dat dit met vochtigheid te maken heeft , ik spuit in mijn garage met een open raam , en die dag was het ferm aan het regenen (al twee maand aan een stuk eigenlijk maar soit
* ) Door de vochtigheid in de ruimte zou je meer last hebben van orange peel , zou kunnen , misschien weten jullie meer.....
Geen kind verdronken dus en aan het schuren begonnen van 2000 naar 12000 en zoals gewoonlijk nat geschuurd
Normaal zou ik nu beginnen polijsten om zo een hoogglans afwerking te bekomen , maar omdat de wagen vol decals moet geplakt worden heb ik dit achterwege gelaten , het gaat er tenslotte over dat je een gladde ondergrond hebt om te decallen , glanzen hoeft niet....
Ondertussen heb ik de wielen onder handen genomen , eerst geprimerd met Alclad grijs en vervolgens wat fijne laagjes Gun Metal van ZP
de spanmoeren hebben een laagje goud uit de LP reeks van Tamiya gekregen en het opzetstukje is titanium van Valleyo , ook de banden met schuurpapier onder handen genomen om de gietnaad weg te krijgen , wat niet gemakkelijk was , maar allee ben toch tevreden met het resultaat
ook de rolkooi is gebouwd en gespoten in Aluminium van Alclad
Vervolgens aan de decals begonnen en al ben ik tevreden over het setje , het was genen kattepis om ze er mooi op te krijgen , vooral al die zwarte vlakken , die bestaan uit meerdere kleine onderdelen en vormen samen een groter zwart vlak , wanneer je er al twee hebt geplaatst en de laatste wil zetten kom je soms tot de conclusie dat er iets niet klopt , en het moet ook nog eens symmetrisch zijn aan beide zijden van de auto , enfin na een middagje of twee plakken had ik dit :
*
Bij de neus onder de grille heb ik wat moeten improviseren want het decalsetje is eigenlijk voor een auto zonder mistlichten , daardoor heb ik wat moeten bijspuiten met zwarte verf , is het matte gedeelte onder de radiatorgrille.
Nu had ik zitten denken om de body opnieuw in de glanzende clear te zetten om alles te sealen en een egaal geheel te hebben , daarna schuren en evt polijsten om af te werken met een satin toplaag. Wat denken jullie hierover ? verloren werk of goed idee ? ik zou ook direct de satin vernis er op kunnen zetten......
Greetzzzzzz* Modest