Hoofdsponsor

1/35 Mercedes L4500A - Zvezda [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Thierry
  • Startdatum Startdatum
T

Thierry

Guest
Hey beste collega's modelbouwers,

Dit is mijn nieuw project: Zvezda's Mercedes L4500A

Het model is 90% afgebouwd en ik heb tot nu to de motor en het binnenste van de cabine geschilderd. De bedoeling is om de zijpanelen van de motorkap open te laten en om een chauffeur in de cabine te plaatsen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Meer foto's zijn te zien op: http://sizemilitarymodels.blogspot.be/2014/02/mercedes-l4500a-part-1.html

Volgende stap: het schilderen van de chauffeur.

Thierry

Ziet er heel mooi uit, om jaloers van te worden. Ik zal er aan werken om ook zo'n niveau te bereiken.

Ziet er heel mooi uit, om jaloers van te worden. Ik zal er aan werken om ook zo'n niveau te bereiken.

Bedankt voor het compliment MrArtex! Je zal zien dat er op dit forum veel collega's modelbouwers zijn die veel beter doen :)
Met elk project leer je iets nieuws en op dit forum kan iedereen op zijn eigen tempo vooruit gaan! Vergeet ook niet dat modelbouw een hobby blijft en dat het belangrijkste gaat om de "fun" van deze hobby enfin... dit is mijn mening natuurlijk :D

@Famo & Philipson: Ik hoop dat de rest ook netjes gaat blijven omdat ik moet wel toegeven dat ik een beetje gesukkeld heb met de zijpanelen van de motorkap en de vleugels.... ik vrees dat er wat lijm op de carosserie gaat achterblijven :unsure:
Even laten drogen en schuren... en dan zien we wel...

Thierry

de zijpanelen van de motorkap en de vleugels.... ik vrees dat er wat lijm op de carosserie gaat achterblijven :unsure:
Even laten drogen en schuren... en dan zien we wel...

Thierry

Als ze nog niet gespoten zijn kan dat gerust te verhelpen zijn, niet ?

@ Famo: er staat er enkel een basiskleur Dunkelgelb op! Dit is slechts een basis omdat ik nog de cabine met de chauffeur erin moet sluiten en een afschuwlijke "joint" op de bovenste paneel van de dak verbergen en dus overspuiten. Het zal wel meevallen denk ik, het is niet zo erg als ik dacht enfin... dat zullen jullie op de volgende update wel beoordelen :$

Thierry

Ziet er netjes uit Thierry. Veel suc6 met de build en zeker benieuwd naar de volgende update.

Ziet er netjes uit Thierry. Veel suc6 met de build en zeker benieuwd naar de volgende update.

THX! Ik hoop een update over het chauffeur-figuurtje dit week einde te posten
STAY TUNED

Thierry

Ziet er veel belovend uit Thierry. Gaan we weer met grote belangstelling volgen.

Mark

Thierry, prachtige schilderwerken aan het figuurtje, je opzet is helemaal geslaagd.
Hij lijkt moe, is niet geschoren en heeft een bezorgd gezicht.
Ik vermoed dat het een vertekening is door de foto, maar zijn het lichaam en het hoofd van dezelfde schaal ?
Ik heb namelijk de indruk dat het hoofd te groot is voor het lichaam...
Althans zo op de foto toch, maar zoals gezegd zou het aan het foto perspectief kunnen liggen, misschien dat het in werkelijkheid heel duidelijk is.
Ook op je blog krijg ik dezelfde indruk bij de foto's.

Mark

Mark

Al knap werk geleverd Thierry...!
Het gezicht van de chauffeur is een ferm staaltje schilderkunst!
Had die indruk ook van verhouding gezicht en lichaam (foto3)...desondanks toch prachtige looks..
Hoe heb je die stoppelbaard verkregen ?

Grtz yves,

Hey mannen,

Bedankt voor jullie reacties.

De baard heb ik met super gedilueerde zwart Vallejo verf gemengd met een drupeltje "glaze medium" ook van Vallejo. Glaze medium is een product dat zorgt voor een langere droogtijd en een betere dilutie van de verf. Meerdere lagen zijn natuurlijk nodig met de nadruk op de schaduw onder de kin.

Wat betreft de groote van het hoofd... ja die is wel van dezelfde schaal maaaaaaaar..... goed gezien:

- de perspectif van de foto + de focus op het gezeicht maken het idd overdreven groter dan in werkelijkheid
- het is van een ander merk dan het lijf... dit wil zeggen dat er wel een verschil in schaal kan zijn (elke merk blijkt zijn eigen 1/35 schaal te hebben!!!!)
- het blijkt in werkelijkheid ook ietske groter dan het lichaam! Ik denk niet dat het een probleem gaat zijn eens de chauffeur achter het stuur gaat zitten want een groot gedeelte van het lichaam gaat verborgen zijn. + Ik kan geen figuren sculpteren en het figuurtje in de doos zat bijna perfect in de cabine... ik heb dus enkel het hoofd vervangen aangezien dit het opmerkelijkste van het figuurtje gaat zijn eens de cabine gesloten is.

STAY TUNED!

Thierry

Wat betreft de groote van het hoofd... ja die is wel van dezelfde schaal maaaaaaaar..... goed gezien:

- de perspectif van de foto + de focus op het gezicht maken het idd overdreven groter dan in werkelijkheid

- het blijkt in werkelijkheid ook ietske groter dan het lichaam!

Thierry

Thierry,

Ik zou zeggen ,eens mens z'n hoofd( en niet alleen het hoofd :P ) bestaat nu éénmaal in vele maten net zoals er grote en kleine mensen zijn.....je zit goed hoor met dit figuurtje ;)
Ziet er trouwens schitterend uit,een gezicht die werkelijk leeft!

Bedankt voor de toelichting Thierry.
Inderdaad best mogelijk dat eens de figuur op zijn plaats zit, het plaatje helemaal in mekaar zal passen.
Ik blijf in ieder geval volgen.

Mark

Thierry,

Ik zou zeggen ,eens mens z'n hoofd( en niet alleen het hoofd :P ) bestaat nu éénmaal in vele maten net zoals er grote en kleine mensen zijn.....

:D da's ne goeie!

Bedankt voor de reacties mannen. Ik heb laatste week niet veel tijd gehad en jammer genoeg niet eens enkele minuten gehad om verder aan dit project te werken.... :(
Ik hoop deze week toch iets te kunnen posten....

Thierry

Terug
Bovenaan