Op Luftwaffe-vliegtuigen werden de klinknagels aan de buitenkant van het vliegtuig altijd afgevlakt, vanwege redenen van aerodynamica en, secundair, gewichtsbeperking. Zelfs op schaal 1/32 zou er dan ook nauwelijks iets van te zien zijn. In het grote schaal-vliegtuigwereldje is het dan ook altijd de discussie of bijvoorbeeld deze Messerschmitts wel of niet klinknagels toebedeeld moesten krijgen en zo ja, hoe dat er dan uit zou moeten zien: 'raised rivets' of 'recessed rivets'. Want eigenlijk is beide fout, nu de klinknagels dezelfde hoogte hebben als het plaatwerk waar ze in geklonken zitten.
De ene kitfabrikant kiest dan voor raised rivets, wat productietechnisch de duurste oplossing schijnt te zijn; een andere voor recessed rivets en weer een ander doet helemaal niets. Begrijp ik het nu goed Ron dat er op sommige plekken van de Revell-kit (bijv. onderkant vleugels?) wél klinknagels zitten en op andere plekken (bijv. bovenkant vleugels) niet? Dat zou inderdaad een jammerlijke blunder zijn.