Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter Droop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Guy en als het eventjes meezit dan is het morgen hét moment suprême voor de Tiger. :D

---------------------------------------------------------------------------------------------

Edit:

Ik heb net bericht gekregen van Lee (Newthorpe models, UK) dat Steve Winstone's
Bosch licht én het convoylicht klaar zijn om te worden geleverd.
Dus de Tiger krijgt zeer binnenkort werkende lichten.

Hier zullen Bobby en Stefan uiteraard ten gepaste tijd nog meer over vertellen en tonen.

Droop

Update

Vandaag hebben de mannen van het zonnige weer geprofiteerd en zijn ze met de Tiger terug richting tuin gereden.
De reden? Wel, om de blank firer te testen.
We hebben niet met zwart gekruid geschoten, dit was enkel een test met slaghoedjes.
En ja hoor, bij elk schot ging een slaghoedje af.
Dus de test was een groot succes en het wapen is nu 200% klaar om met live munitie geladen te worden.

Een filmpje is in de maak maar er zijn ook terug enkele foto's genomen:

331.jpg

332.jpg

333.jpg

334.jpg

335.jpg

336.jpg

337.jpg

338.jpg

Het filmpje komt er dus later aan.

Wordt vervolgd,

Droop

5.gif

Het filmpje is net uit de oven en wordt nu naar de Wochenschau overgebracht.

De slaghoedjes maken uiteraard niet zo'n kabaal als live munitie en zijn op de film -door de muziek- helaas niet altijd goed -of zelfs helemaal niet- te horen.
Doch, de aandachtige kijker én luisteraar zal in de films verscheidene keren een soort 'klappen van een zweep' horen.
Dit 'klappen' is het afgaan van de blasting caps.

In ieder geval wens ik u veel kijkplezier en u weet het: om de Wochenschau te betreden hoef je enkel op de foto te klikken:

Droop

5.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Update

Terwijl Bobby & Stefan hun -door mijn vrouw gemaakte- Kartoffeln mit Würstchen aten, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat extra tracks aan de Tiger te bevestigen.
Deze hebben hun plaatsje naast de MG 34 gekregen.
De Tiger begint er nu wel als een echte mean machine uit te zien:

339.jpg

340.jpg

341.jpg

Droop

5.gif

Goeiemorgen goede vriend.Het is toch steeds een belevenis he je topic en kom ook erg graag kijken.
Dit gaat goed zo te zien,wat een prachtige pantzer geworden.

Bobby en Stefan zien er tevreden uit Luc, komt dat door je werk of heeft het iets te maken met kartofflen mit würsten ;)

Droop wat ik me afvraag is: doordat jij met je tank buiten kunt rijden, krijgt hij volgens mij dan ook echte gebruiksschade? Of niet? Kneem aan dat als je er in de zomer veel mee buiten komt dat hij ook dat echt doffe verweerde zal krijgen?

@ Doomwad: bedankt maatje. ;)

@ Danny: Het gehele topic nog een doorgenomen? Amaai zeg! Klasse hoor! Merci'kes!! :)

@ René: Ik denk dat de gelukzalige glimlach op hun gezicht alles te maken heeft met de kookkunst van moeder de vrouw. :laugh:

@ Tom: Als je met zo'n ding 'onder de mensen komt' dan kan het haast niet anders of d'r moet vroeg of laat enige schade ontstaan (alhoewel ik hoop dat dit uiterst miniem zal blijven). Ook het rijden in het terrein zal op de Tiger z'n sporen nalaten en zo zal hij op natuurlijke wijze geweatherd worden.
De lak zal door dat intens gebruik daarvan ook de sporen dragen (dit heb ik indertijd met m'n rc-schepen ook ervaren).

Droop

In afwachting dat de upgrade's geleverd worden, toch nog eventjes dit:

Er bestaat nog al wat twijfel of het nummer van de Tiger (213) wel degelijk aan Otto Carius heeft toebehoort.
De meeste mensen beweren dat dit de 217 was.
Wel, sinds vandaag heb ik nu ook 100% zekerheid gekregen dat het wel degelijk de 213 was.

Volgens het boek dat Carius geschreven heeft (Tigers in de mud), was hij gedurende operatie Strachwitz III commandant van de 213 en dit tot 20 april 1944.
Op die dag werd de cupola van de Tiger stuk geschoten en heeft hij toen noodgedwongen de 213 moeten achterlaten.
Het is wel mogelijk dat hij vanaf dat moment het commando kreeg over de 217. Doch bestaat ook de mogelijkheid dat z'n nieuwe tank terug het nummer 213 kreeg. Daar bestaat nog twijfel over.

Ik heb wel één ding over het hoofd gezien bij het aanbrengen van de nummers: die waren oorspronkelijk wit en niet zwart.
Maar kom, dat mag de pret niet drukken, niet? :D

Droop

5.gif

Ha daar is mijne favorieten tankbouwer zie.en gaat het wat goed nog met de verdere bouw maatje.

Ik zou die nu toch wit schilderen Luc, je had het beter niet geschreven dat die wit moesten zijn :laugh::P

@ Doomwad/Patje: de bouw ligt nu efkes stil omdat ik moet wachten tot m'n stukken geleverd zijn.
Ik hoop dat de douane niet al te ambetant gaat doen en dan heb ik ze met een beetje geluk nog deze week in huis.

@ Michel: pan_kloppen.gif
:laugh::laugh:

Droop

Die lampen zijn echt de moeite Droop, dit soort details maakt het helemaal af hé.

De munitie die ge gebruikt geeft nog wat extra mogelijkheden denk ik. Misschien kunt ge de blanks vullen met roet, zodat er een soort rook uit de loop komt als er gevuurd wordt.

De munitie die ge gebruikt geeft nog wat extra mogelijkheden denk ik. Misschien kunt ge de blanks vullen met roet, zodat er een soort rook uit de loop komt als er gevuurd wordt.
Hoi Selderken,

De blanks zijn niet gevuld met het moderne smokeless powder maar met het klassieke black powder (zwart kruit).
Dit geeft bij het afvuren 'a hell of a flash' én een rookontwikkeling.
Denk hierbij maar aan het afvuren van een zwart kruit pistool of geweer.
Helaas is deze rook op de films niet te zien (door de lichtinval, afstand van de camera tot de tank ... ... ?).
Maar bij het afvuren staat de loop wel te roken hoor. :D

Het afvuren zou je echt eens live moeten kunnen meemaken want bij het filmen gaat er helaas veel verloren.

Droop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan