Ik heb ook al de tip gekregen om dit met Chinese inkt en een tekenpen te doen.
------------------------------------------------------------------
Ik weet niet hoe het aan het westfront gesteld was maar aan het oostfront smeerden veel tankbemanningen modder op hun Panzer.
Dit deden ze om de kleur van het voertuig af te zwakken zodat dit ook bijdroeg tot een betere camo.
Uiteraard viel na geruime tijd die opgedroogde modder er terug af zodat er enkel nog opgedroogde aardevlekken overbleven.
Dit gegeven heb ik nu op Erika, door middel van de cement-techniek, trachten weer te geven.
Enkele pics:
Hier zien we de opgedroogde grond die zich nog op de zijkant en de spatborden van de Tiger bevindt.
Een detailopname van een deel van het achterste spatbord aan de linkerzijde van de tank.
Ook aan de voorkant zijn nog enige sporen van opgedroogd slijk waar te nemen.
De steppegrond bevindt zich zelfs tot op de kist.
Ook de bemanning bleef niet gespaard van het Russische slijk...
Schoeisel en kleding zager er plots heel wat viezer uit.
De wielen heb ik bewust ietsje properder gehouden omdat daar de opgedroogde grond toch niet blijft kleven.
Het rijden door riviertjes en struikgewas zorgde ervoor dat deze op natuurlijke wijze gereinigd werden.
Nog eventjes de volgende veiligheidstip:
Mensen die niet vertrouwd zijn met metalen(!) tanks op 1/6 kunnen zich moeilijk een idee vormen van het gewicht van zo'n model.
Dat een goeie 150 kg niet echt weinig is getuige de onderstaande foto.
Sporen van Tigertracks in het gras.
Ook het pivoteren (het ter plekke draaien waarbij één rups voorwaarts en de andere achterwaarts draait) houdt zo'n kolos niet tegen.
Hele graszoden sleurt Erika er met gemak uit.
Dus mensen, als je ergens op een beurs een demonstratie van dergelijke kolossen ziet, hou dan de kindjes goed bij de hand.
Ik hoef er hier geen tekeningetje bij te maken wat er zou gebeuren als een kind z'n handje tussen zo'n draaiende rups zou steken... ... .
Droop