D
Droop
Guest
Nu het Wild Weasel-projekt bijna ten einde is, wordt het tijd dat ik jullie m'n volgend projekt ga voorstellen:
De Nakajima A6M2-N 'Rufe'.
Dit toestel was ontworpen vanuit de Mitsubishi A6M 'Zero' en was gebaseerd op de A6M-2 model 11 romp en dit met een aangepast staartgedeelte en vlotters.
Deze Japanese warbird was het geesteskind van Shinobu Mitsutake (chief engineer bij Nakajima) en Atsushi Tajima (ontwerper van Nakajima).
De vliegtuigen kwamen in 1942 in dienst en hadden als hoofdjob de taak om de Amerikaanse PT-boten het leven zuur te maken.
Het model
Het model is van Trumpeter.
Deze fabrikant staat volgens mij nog een trapje hoger op de modelbouwladder dan Tamiya.
Schaal: 1:24
Lengte: 440 mm
Spanwijdte: 499,5 mm.
Aantal delen: 181
Metalen onderdelen voor de ailerons en flaps.
PE-parts voor het instrumentenbord.
Een kijkje in de doos
De bouwbeschrijving, het kleurenschema en decals.
De wings
Motoronderdelen. Linksboven in het gietraam zien we enkele onderdelen die door de fabrikant extra omzwachteld zijn. Dit uiteraard om het breken van die tere onderdelen te voorkomen.
Als dat geen service is van Trumpeter, dan weet ik het ook niet meer. Pure klasse!
De romp
Delen van het interieur (cockpit)
De drijvers
Hier zie ik al onderdelen die nodig zijn om van het toestel een 'zero' te maken. Die zal ik niet nodig hebben.
Cowling en clear-parts
Metalen onderdelen voor de ailerons en flaps (scharnieren) en PE-parts.
PE-wijzerplaten voor het instrumentenbord.
Deze kit ziet er dus wel zéér verzorgd uit en is Trumpetergetrouw zéér uitgebreid gedetailleerd.
Wordt vervolgd.
Droop
De Nakajima A6M2-N 'Rufe'.
Dit toestel was ontworpen vanuit de Mitsubishi A6M 'Zero' en was gebaseerd op de A6M-2 model 11 romp en dit met een aangepast staartgedeelte en vlotters.
Deze Japanese warbird was het geesteskind van Shinobu Mitsutake (chief engineer bij Nakajima) en Atsushi Tajima (ontwerper van Nakajima).
De vliegtuigen kwamen in 1942 in dienst en hadden als hoofdjob de taak om de Amerikaanse PT-boten het leven zuur te maken.
Het model
Het model is van Trumpeter.
Deze fabrikant staat volgens mij nog een trapje hoger op de modelbouwladder dan Tamiya.
Schaal: 1:24
Lengte: 440 mm
Spanwijdte: 499,5 mm.
Aantal delen: 181
Metalen onderdelen voor de ailerons en flaps.
PE-parts voor het instrumentenbord.
Een kijkje in de doos
De bouwbeschrijving, het kleurenschema en decals.
De wings
Motoronderdelen. Linksboven in het gietraam zien we enkele onderdelen die door de fabrikant extra omzwachteld zijn. Dit uiteraard om het breken van die tere onderdelen te voorkomen.
Als dat geen service is van Trumpeter, dan weet ik het ook niet meer. Pure klasse!
De romp
Delen van het interieur (cockpit)
De drijvers
Hier zie ik al onderdelen die nodig zijn om van het toestel een 'zero' te maken. Die zal ik niet nodig hebben.
Cowling en clear-parts
Metalen onderdelen voor de ailerons en flaps (scharnieren) en PE-parts.
PE-wijzerplaten voor het instrumentenbord.
Deze kit ziet er dus wel zéér verzorgd uit en is Trumpetergetrouw zéér uitgebreid gedetailleerd.
Wordt vervolgd.
Droop
Laatst bewerkt door een moderator: